Berlingske Business

Mediekæmpen Huffington Post på vej på det danske marked

Huffington post
Mediegiganten har i længere tid haft planer om at udvide til det nordiske mediemarked, og i de planer indgår også det danske marked. Foto:

Snart kan danske medieforbrugere læse artikler fra verdens største netavis, Huffington Post.

Mediegiganten har i længere tid haft planer om at udvide til det nordiske mediemarked, og i de planer indgår også det danske marked. Det bekræfter Huffington Posts driftsdirektør, Koda Wang, over for Mediawatch.

- The Huffington Post sigter mod at blive et førende nyheds- og livsstilssite for det danske publikum, oplyser Koda Wang i en mail til Mediawatch.

Han oplyser samtidig, at ekspansionen vil ske i løbet af 2016.

morten

Stifteren af Huffington Post, Arianna Huffington, solgte i 2011 mediet til den amerikanske AOL-koncern for 315 mio. dollar. Ifølge Mediawatch købte koncernen kort tid efter det danske domæne huffingtonpost.dk.

Huffington Post har allerede udvidet til andre ikke-engelsktalende lande - blandt andet Frankrig, Spanien og Tyskland. Mediet har her indgået lokale partnerskaber med Le Monde, Tomorrow Focus og El Pais.

Planen er, at der også skal indgås lokale partnerskaber i Norden, og mediet med over 200 mio. brugere om måneden er allerede i dialog med potentielle partnere.

BRITAIN-MEDIA-INDUSTRY-PUBLISHING-DIVEST-BUSINESS-PEARSON-FT

Når Huffington Post udvider til Norden, er det en del af mediets mål om at blive etableret i 50 lande inden 2020. I dag udgiver Huffington Post i 15 lande.

Huffington Post har skabt en særlig succes med en blanding af journalistik, blogindlæg og sponsoreret indhold fra firmaer som eksempelvis Goldman Sachs og har et stort fokus på at sprede historierne på de sociale medier.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen