Berlingske Business

Mediehuse slår pjalterne sammen

(Opdateret 11:00) To store mediehuse - JP/Politikens Hus og Nordjyske medier - slår nu pjalterne sammen i Nordjylland, hvor 24timer Centrum skal være nordjydernes foretrukne gratisavis efter sommerferien.

24timer centrum er en fusion af JP/Politikens Hus’ 24timer og Nordjyske Mediers Centrum Morgen og Centrum Aften. Og avisen udkommer første gang 8. august med en målsætning om, at blive nordjydernes fortrukne gratisavis og dermed den største i Nordjylland.

24timer Centrum udkommer i et oplag på 35 – 40.000 eksemplarer, som dels omdeles i trafikken, dels husstandsomdeles til de områder i Aalborg, hvor de moderne børnefamilier er stærkt repræsenteret.

"Med samarbejdet får vi den stærkest mulige konstellation i Nordjylland. Lokalannoncer og lokalt stof leveres af Nordjyske Medier, mens vi tager os af det landsdækkende stof og landsannoncerne," siger direktør for 24timer Torsten Bjerre Rasmussen.

Og hos Nordjyske Medier vægter adm. direktør Per Lyngby synergien:

"Synergien er åbenlys, og vi vil nu skabe den stærkest mulige gratisavis i Nordjylland," siger han.

I forbindelse med fusionen nedlægges 24timers Ålborg-redaktion, og fem medarbejdere er blevet afskediget. Man forsøger dog at finde nye stillinger til personerne, der fik beskeden i går, tirsdag.

Nordjyske-koncernen skal trykke og distribuere 24timer Centrum.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen