Berlingske Business
09:11Danske aktier åbner højere

Medieforsker: Nyt ugeblad er overraskende traditionelt

Billede
Ugebladet Tæt På har onsdag set dagens lys for første gang, men det springer ikke i øjnene som et helt nyt indslag på de danske sladderhylder. Foto:

Tæt På ligner de sladderblade, der allerede står på hylderne, og det kommer bag på lektor i medievidenskab.

København. Ugebladet Tæt På har onsdag set dagens lys for første gang, men det springer ikke i øjnene som et helt nyt indslag på de danske sladderhylder.

Det mener Karen Klitgaard Povlsen, der er lektor i medievidenskab ved Aarhus Universitet.

- Mit umiddelbare indtryk er, at det er overraskende traditionelt. Det ligner meget det, vi har været vant til at se, siger hun.

Hun havde forventet, at bladet i højere grad havde forsøgt at henvende sig til yngre læsere ved at have et mere enkelt udtryk på forsiden eller mere fokus på digitale medier.

Bladet Tæt På har onsdag prins Henrik, Susse Wold og Caroline Fleming på forsiden af sin debutudgivelse.

Se og Hør - 20161116101417463_

Det ligner i layout til forveksling konkurrenterne Her & Nu, Billed-Bladet samt Se og Hør. Logoet er hvid skrift på rød baggrund, og der er ikke sparet på den gule farve på forsiden.

- Det betyder, at der kommer mere af det samme og ikke noget nyt, som måske kunne tiltrække nogle nye læsere eller brugere, der ikke er brugere af trykte sladderblade i forvejen, siger Karen Klitgaard Povlsen.

Hun vil ikke vove sig ud i at spå om, hvorvidt der er et nichemarked for bladet, der fokuserer på dansk sladderstof.

- Det vil vise sig, om der er et marked. Det er meget svært at sige, fordi de lægger sig så tæt på de andre, siger medieforskeren og uddyber:

Billede

- Sladderblade har ikke været helt så voldsomt ramt af læsernedgang som andre, men det er et marked i væsentlig tilbagegang.

Tæt På har rigmanden Karsten Ree i ryggen. Han har dog ikke villet oplyse, hvor stort et beløb han har skudt i projektet eller udtale sig om, hvilke forventninger han har til sin nye investering.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen