Berlingske Business

Mediebureauer byder ny kanal velkommen

Det eneste rigtige modtræk i en hård konkurrence. Sådan lyder vurderingen fra mediebureauerne OMD og Mediacom ovenpå nyheden om en ny TV 3-kanal, TV 3 Puls.

”TV 3 bliver presset bagfra af SBS-kanalerne, der er vokset rigtig meget i 2008 og også vil vokse i år. Det her er det eneste rigtige modtræk. Kanalen kommer bredt ud og giver flere muligheder overfor annoncørerne,” siger trading director i OMD Claes Braagaard.

Han varetager annoncebudgetterne for en række af landets største annoncører og har i den seneste tid kunne se, hvordan konkurrencen er blevet intensiveret markant. Ved årsskiftet lancerede SBS TV den TV-stationens fjerde TV-kanal, 6eren.

”Jeg havde sat TV 3 til at være en af årets tabere. Men nu tror jeg, at de kan holde skindet på næsen. Og hvis de spiller kortene rigtigt, kan de også tage markedsandele. Men det sker selvfølgelig i et presset annoncemarked,” siger Claes Braagaard.

God timing
Ulrik Falkner Thagesen, der er direktør i mediabureaet Mediacom stemmer i:

"Fra Viasats synspunkt er timingen ufattelig god. SBS har fået rigtig godt fat med deres initiativer, så set fra vores synspunkt er det en klar styrkelse af Viasats position på markedet. Det er ret godt set af dem," siger han og forklarer, at den nye kanal har nogle stærke elementer. Det gælder blandt andet retteighederne til Formel, som er en niche, der kan tiltrække mange kommercielt interessante seere.

”Der vil selvfølgelig være kanibalisering, men hver eneste seer, som de kan trække fra konkurrenterne vil give dem effekt. Og så får de bedre muligheder for at målrette deres programmer og modprogrammere i forhold til konkurrenterne,” siger Claes Braagaard fra OMD.

Han ser dog en stor udfordring de navnemæssige ligheder mellem TV 3+ og TV 3 Puls.

”TV 3 skal passe på, at de to kanaler ikke bliver for identiske og flyder sammen i seernes bevidsthed. De bliver nødt til at lave noget, der er markant anderledes,” siger Claes Braagaard.

"Det lyder som en TV 3+ mere"
Hos Mediaedge:cia afventer TV-direktør Flemming Jensen flere informationer om den nye TV-kanal.

”Lige nu lyder det som en TV 3+ mere. Det lyder ikke specielt unikt og det er interessant at se, om de har indholdet til at fylde kanalen ud,” siger Flemming Jensen, der ikke tror, at den nye kanal vil skabe nye TV-seere.

”Den vil formentlig ikke skabe yderligere vækst på TV-markedet. Men det kan være et værktøj mere for TV 3 i konkurrencen med de andre TV-stationer. Og en plads i Yousees grundpakke er en god start,” siger Flemming Jensen.

Han peger på, at SBS TVs tre kanaler Kanal 4, Kanal 5 og 6eren i deres profiler er klarere adskilt end TV 3, TV 3+ og TV 3 Puls.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen