Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Mediebosserne: Det sker der i 2009

Mediebosserne: Det sker der i 2009 - 7
Foto:

Læs med, når de førende hoveder i branchen forsøger at tippe 13 rigtige om medieåret 2009.

Leif Beck Fallesen, adm. dir. og chefredaktør, Dagbladet Børsen
1. Skal hovedparten af danskerne betale for at se TV 2, når 2009 er omme?

»Nej, det tror jeg ikke. Man kan komme i den situation, at TV 2 er solgt i stedet eller i hvert fald i gang med et salg.«

2. Dropper DSB Harry efter otte år i reklameblokken?

»Det følger jeg ikke så meget med i, så det ved jeg ikke.«

3. Kan den nye Jubii-ejer gøre internetportalen til en overskudsforretning allerede i 2009?

»Nej. Jeg tror, han får et sværere år, end han selv tror, fordi online har vist sig at være mere konjunkturfølsomt, end man havde troet.«

4. Tror du at pessimisterne får ret, når de spår at det samlede annoncemarked falder mindst fem procent?

»Ja, for jeg tror, at udviklingen i dansk økonomi bliver endnu mere negativ, end prognoserne har vist de seneste par måneder.«

5. Hedder Kulturministeren stadig Carina Christensen om et år?

»Ja.«

6. Står Kenneth Plummer stadig i spidsen for DR om et år?

»Ja.«

7. Er MetroXpress stadig landets meste læste avis om et år?

»Ja, for man kan jo se, at alle de andre store blade går tilbage, og den oprydning, der har været på gratisavismarkedet vil give Metro gode muligheder for at fastholde læsertallet.«

8. Udkommer både 24timer og Urban om et år?

»Nej. Ingen af dem eksisterer ved udgangen af 2009. 24timer og Metro er næsten allerede vokset sammen, og de vil fusionere. Urban bliver aldrig en god forretning.«

9. Hedder Berlingske Medias ejer Mecom om et år?

»Det er ganske usandsynligt. Mecom har fået to måneder af bankerne til at finde pengene til at fortsætte, og det betyder, at Mecom ikke kommer igennem 2009 uden meget store frasalg, Mecom bliver nødt til at sælge ud af hvad som helst.«

10. Får en dansk reklamefilm en toppris til året reklamefest i Cannes?

»Nej, jeg kan ikke se, hvilken film, det skulle være.«

11. Tror du, at der lukker store danske medier i 2009. Hvis ja, hvilke?

»Nej, jeg tror ikke, at der vil være nogen af de helt store, der bliver tvunget til at lukke, men der vil være ændringer i ejerforhold.«

12. Lykkes det Nova FM at få mere end 10 pct. af lytterne i den kommercielle målgruppe?

»Nej. Jeg tror, det er meget svært at flytte lyttere i den målgruppe.«

13. Ejer TV 2 stadig halvdelen af TV 2 Sport om et år?

»Det aner jeg intet om.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen