Berlingske Business
09:35Tre finalister kæmper om at afløse e-Boks

Mediebosserne: Det sker der i 2009

Mediebosserne: Det sker der i 2009 - 6
Foto:

Læs med, når de førende hoveder i branchen forsøger at tippe 13 rigtige om medieåret 2009.

Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media og chefredaktør på Berlingske Tidende
1. Skal hovedparten af danskerne betale for at se TV 2, når 2009 er omme?

»Ja, det tror jeg bliver resultatet. Det ser ud til at blive vanskeligt at finde andre finansieringsmodeller for TV 2, selvom jeg synes, det er ærgerligt. Men det vil ske, med mindre man tager en beslutning om at få solgt TV 2.«

2. Dropper DSB Harry efter otte år i reklameblokken?

»Nej, Harry er så stor en succes. Den slipper DSB ikke.«

3. Kan den nye Jubii-ejer gøre internetportalen til en overskudsforretning allerede i 2009?

»Nej. Jeg tror, der skal en meget stor relancering af Jubii til for at det kan blive en overskudsforretning i 2009.«

4. Tror du at pessimisterne får ret, når de spår at det samlede annoncemarked falder mindst fem procent?

»Ja, det tror jeg egentlig godt kan blive tilfældet. De tendenser vi ser i øjeblikket er en meget stor usikkerhed hos annoncørerne omkring krisens størrelse og dybde. Derfor tror jeg godt, vi kan komme til at se et fald på fem pct.«

5. Hedder Kulturministeren stadig Carina Christensen om et år?

»Ja.«

6. Står Kenneth Plummer stadig i spidsen for DR om et år?

»Ja.«

7. Er MetroXpress stadig landets meste læste avis om et år?

»Det er svært at sige, men det må umiddelbart blive et ja. Jeg tror ikke, at der kommer til at ske noget afgørende med MetroXpress’ position. Det bliver nok nærmere 24timers position, der vil forandre sig.«

8. Udkommer både 24timer og Urban om et år?

»Nej, jeg tror kun Urban udkommmer. Urban er et godt koncept, og gratisavisen er en god måde for os (Berlingske, red.) at få fat på de unge læsere. Derfor forventer jeg, at Urban stadig er her om et år.«

9. Hedder Berlingske Medias ejer Mecom om et år?

»Ja. Det tror jeg helt bestemt. Vi har en position nu i Mecom som dem, der er i spidsen mht. redaktionel udvikling og nytænkning i avisbranchen, som Mecom står for. Og de frasalgsrygter, der kører i øjeblikket, handler ikke om Berlingske.«

10. Får en dansk reklamefilm en toppris til året reklamefest i Cannes?

Nej. Det er tvivlsomt. Jeg har svært ved at se, hvilken film det konkret skulle være.«

11. Tror du, at der lukker store danske medier i 2009?

»Nej, men nogle af de mindre kan komme i farezonen, hvis krisen bliver dybere, end vi ser i dag. Vi kommer til at se strukturelle ændringer og nye partnerskaber i 2009. Nogle af lyst - andre af nød.«

12. Lykkes det Nova FM at få mere end 10 pct. af lytterne i den kommercielle målgruppe?

»Nej, det tror jeg ikke. Kommerciel radio har generelt en rigtig svær tid, og jeg tror også, at Nova får sit at kæmpe med i 2009.«

13. Ejer TV 2 stadig halvdelen af TV 2 Sport om et år?

»Ja, det vil jeg gætte på. Sport er så væsentlig en del af TV 2, at stationen stadig vil have interesse for at have del i TV 2 Sport.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen