Berlingske Business

Mediebosserne: Det sker der i 2009

Mediebosserne: Det sker der i 2009 - 4
Foto:

Læs med, når de førende hoveder i branchen forsøger at tippe 13 rigtige om medieåret 2009.

Merete Eldrup, adm. direktør, TV 2
1. Skal hovedparten af danskerne betale for at se TV 2, når 2009 er omme?

»Nej, det kommer tidligst til at ske i 2010. Vi skal forbi november næste år, før det er teknisk muligt.«

2. Dropper DSB Harry efter otte år i reklameblokken?

»Ja. Vi elsker ham på TV 2, men nu tror jeg snart, det må være slut.«

3. Kan den nye Jubii-ejer gøre internetportalen til en overskudsforretning allerede i 2009?

»Nej, det tror jeg ikke. Selvom der er vækst i indtjeder lang vej endnu, før nettet kommer helt op at køre. Og det gælder også for Jubii.«

4. Tror du at pessimisterne får ret, når de spår at det samlede annoncemarked falder mindst fem procent?

»Ja, desværre.«

5. Hedder Kulturministeren stadig Carina Christensen om et år?

»Ja.«

6. Står Kenneth Plummer stadig i spidsen for DR om et år?

»Ja, det tror jeg bestemt, han gør.«

7. Er MetroXpress stadig landets meste læste avis om et år? Hvis nej, hvem er så?

»Ja. Jeg tror ikke, at der kommer de store forskydninger næste år, men jeg tror heller ikke, at læsertallet vil vokse.«

8. Udkommer både 24timer og Urban om et år?

»Nej, det tror jeg ikke, men jeg vil ikke sætte navn på hvilken af dem, jeg tror stopper.«

9. Hedder Berlingske Medias ejer Mecom om et år?

»Ja, men kun fordi Berlingske Media bliver meget svært at sælge.«

10. Får en dansk reklamefilm en toppris til årets reklamefest i Cannes?

»Jeg siger ja, for vi har brug for at tro lidt på dansk reklamefilm.«

11. Tror du, at der lukker store danske medier i 2009. Hvis ja, hvilke?

»Nej, jeg tror ikke, at nogen af de helt store lukker, men der vil være mange mindre, som må lukke eller slå sig sammen med andre for at overleve.«

12. Lykkes det Nova FM at få mere end 10 pct. af lytterne i den kommercielle målgruppe?

»Det ville jeg gerne sige ja til, men jeg tror det ærlig talt ikke. Vi har selv prøvet det hos TV 2, og det er altså svært at få fat i den målgruppe.«

13. Ejer TV 2 stadig halvdelen af TV 2 Sport om et år?

»Ja.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen