Berlingske Business

Mediebosserne: Det sker der i 2009

Mediebosserne: Det sker der i 2009 - 3
Foto:

Læs med, når de førende hoveder i branchen forsøger at tippe 13 rigtige om medieåret 2009.

Kenneth Plummer, Generaldirektør, Danmarks Radio
1: Skal hovedparten af danskerne betale for at se TV 2, når 2009 er omme? »Ja. Det er den eneste måde at sikre et fortsat højt kvalitetsniveau på TV 2.«

2: Dropper DSB Harry efter otte år i reklameblokken? »Nej - det kan jeg ikke tro. Harry er brandingmæssigt stadig en meget stor succes.«

3: Kan den nye Jubii-ejer gøre internetportalen til en overskudsforretning allerede i 2009? »Nej. Det kommer til at tage et par år. Konkurrencen på den del af internetmarkedet er blevet meget hård.«

4: Tror du, at pessimisterne får ret, når de spår at det samlede annoncemarked falder mindst fem procent? »Ja, for erhvervslivet er presset og skal have nedbragt omkostningerne. Det første, der bliver ramt, er annoncebudgetterne.«

5: Hedder kulturministeren stadig Carina Christensen om et år? »Ja«

6: Står Kenneth Plummer stadig i spidsen for DR om et år? »Hahaha. Ja, det gør jeg. Det kan du godt sætte dine penge på.«

7: Er MetroXpress stadig landets meste læste avis om et år? »Ja, for konkurrencen på gratisavismarkedet er blevet mindre, og behovet er der stadig. De unge har vænnet sig til ikke at betale penge for aviserne, så det er en fornuftig forretning.«

8: Udkommer både 24timer og Urban om et år? »Nej. En af dem er væk, men jeg vil og kan ikke sætte navn på.«

9: Hedder Berlingske Medias ejer Mecom om et år? »Ja. Berlingske er en af de medievirksomheder i Mecom, der rent faktisk giver et positivt cash flow, og det har Mecom brug for. Og så ville man heller ikke kunne få en rimelig pris for Berlingske, hvis man skulle sælge lige nu.«

10: Får en dansk reklamefilm en toppris til året reklamefest i Cannes? »Nej. Kreativiteten er ikke stor nok i dansk reklamefilm.«

11: Tror du, at der lukker store danske medier i 2009? »Nej, det tror jeg ikke, men jeg kan sagtens forestille mig, at mange af dem kommer under et meget stort pres.«

12: Lykkes det Nova FM at få mere end 10 pct. af lytterne i den kommercielle målgruppe? »Ja. Kanalen er kommet godt i gang, og jeg tror, den er klar til at rykke i løbet af 2009.«

13: Ejer TV 2 stadig halvdelen af TV 2 Sport om et år? »Ja, for TV 2 Sport er en god forretning på den lange bane.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen