Berlingske Business

Mediebossen Merete Eldrup jubler: Historisk godt resultat for TV 2 i 2017

BM
Foto:

Lavere omkostninger og større fremgang i omsætningen end ventet giver TV 2 et overskud før finansielle poster på omkring 300 mio. kr. i 2017.

»TV 2 har haft et historisk godt resultat i 2017 både økonomisk og brugermæssigt.«.

Sådan lyder meldingen fra administrerende direktør, Merete Eldrup, i forbindelse med, at TV 2 præsenterer det foreløbige resultat, inden virksomheden den 20.marts offentliggør sit 2017-regnskab.

TV 2-bestyrelsen har i dag behandlet det foreløbige regnskab. Overskuddet før finansielle poster, EBIT, når op på cirka 300 mio. kroner. Det er højere end de senest udmeldte forventninger for 2017, som lød på 260-280 mio. kroner. I 2016 var resultatet på 135 mio. kroner.

d

Sidste år voksede TV 2-omsætningen med omkring fire procent eller dobbelt så meget som ventet. Det bedre resultat skyldes lidt højere omsætning og lidt lavere omkostninger.

»TV 2 har haft et historisk godt resultat i 2017 både økonomisk og brugermæssigt. Vi fastholder den traditionelle forretning samtidig med, at TV 2 PLAY og den digitale markedsposition styrkes. Vores kanalfamilie oplever en fremgang i seerandele - især takket være TV 2 NEWS, TV 2 SPORT og TV 2 FRI  – og vi kan se tilbage på et 2017, hvor der er god grund til at være tilfredse med og stolte af TV 2s position i et marked, der er fragmenteret og undergår store forandringer,« siger TV 2s topchef, Merete Eldrup.

2016 blev et stort sportsår med bl.a. EM i fodbold og OL. 2017 var til gengæld et lille sportsår. Her var omkostningerne til sport omkring 112 mio. kroner lavere end i 2016.

Hør også TV2-bossen Merete Eldrup i podcasten Hjørnekontoret:

Find alle udsendelser fra Berlingske Business i din podcast-app og på Apple TV, på Spreaker.com eller via iTunes. Podcast fra Berlingske Business er sponsoreret af Nordea.

 

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen