Berlingske Business

Med House of Cards på hånden når Netflix 104 millioner brugere

FILE PHOTO: The Netflix logo i
Netflix har rettet øjnene mod andre lande end USA, og noget tyder på, at selskabet har skabt øjenkontakt. I hvert fald har tjenesten føjet flere millioner nye brugere til i månederne fra april til og med juni. Reuters/Mike Blake/arkiv

Netflix har lokket flere brugere til uden for USA end ventet. House of Cards har været en af hovedårsagerne.

Der har været godt gang i salget af abonnementer hos Netflix i månederne fra april til og med juni i år.

Flere end fire millioner nye brugere uden for USA har således betalt for adgang til de serier og film, som streamingtjenesten tilbyder.

Det viser selskabets regnskab.

Det amerikanske selskab havde en omsætning på 2,79 milliarder dollar i andet kvartal. Det er en stigning på 32,2 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

pix-Facebook-TV

Resultatet for kvartalet var 66 millioner dollar, hvilket er en stigning på 60,98 procent.

I løbet af de tre måneder fra april til og med juni har den nye serie "13 Reasons Why" og en ny sæson af den populære serie "House of Cards" været blandt hovedattraktionerne bag tjenestens betalingsmur.

Det var forventet, at kredsen af Netflix-abonnenter ville vokse. Ifølge analysevirksomheden FactSet ville Netflix i andet kvartal vokse med omkring 2,5 millioner nye brugere uden for USA.

pix-Geoblokering

Også i hjemlandet overrasker tjenesten positivt med omkring en million nye brugere mod forventningen på omkring 600.000.

Aktiekursen for Netflix Inc. steg kort efter regnskabets fremlæggelse med ni procent på Wall Street.

Tjenesten nåede i april sin bruger nummer én million.

Netflix bruger årligt seks milliarder dollar på at købe serier og film, som skal lokke brugere i butikken.

pix-Streaming

Væksten i antallet af abonnementer er de seneste år dæmpet i USA, og derfor har tjenesten rettet fokus mod resten af verden. Det har blandt andet givet sig til udtryk ved produktion af originale serier på andre sprog end engelsk.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen