Berlingske Business

McDonald's: Facebook står ikke alene

MCDONALDS
Foto:

”Når vi har succes med ”Coinoffers” og satsningen på for eksempel Facebook, er det ikke udtryk for et bestemt kanalvalg på bekostning af andre," siger Joachim Knudsen fra McDonald’s.

Ofte drøfter marketeers, om pengene skal anvendes på tv, print eller online. Bevægelsen ses i disse år som en rejse væk fra gamle til de nye medier, og hvor sociale medier og mobile er de vigtigste dyr i marketing-åbenbaringen. Det skriver Markedsføring.

Den udlægning skriver Årets Markedsfører 2012, Joachim Knudsen, der har haft enorm succes med ”Coinoffers” for McDonald’s, ikke under på:

– Når vi har haft succes med ”Coinoffers” og satsningen på fx Facebook, er det netop ikke udtryk for et bestemt kanalvalg på bekostning af andre. Ganske vist har vi over 210.000 venner på Facebook, men vi ser marketing som en integreret proces med afsæt i rigtig mange værktøjer, siger Joachim Knudsen.

Han er gæst på ”Markedsføring to Go” på torsdag, hvor han fortæller om fordele og ulemper ved at bruge Facebook og sociale medier i marketing-ligningen.

– Jeg er tilhænger af, at vi tænker en hel kommunikativ infrastruktur sammen, så den samlede tilgang til markedet og forbrugerne understøttes af mange kanaler, der tilsammen udgør kampagnerne.

Men I er aktive på Facebook. Hvad anvender McDonald’s i øvrigt Facebook til?

– Både til krisehåndtering og til at understøtte ønsket om åbenhed og transparens. Når forbrugerne falder over os, er vi hurtige til adressere kritikken. Derudover er Facebook fremragende til at understøtte et bredere ønske om gennemsigtighed.

– Netop fordi Facebook er så god til det, kan vi bygge et engagement og en loyalitet hos forbrugerne, så de bliver ved med at komme tilbage til os. Derfor ligger der også et klart salgs-ønske bag investeringen i de sociale medier, slutter Joachim Knudsen.

Om det er en gratis, eventuelt en billig omgang, at integrere sociale medier i markedskommunikationen, fortæller McDonald’s marketingdirektør om torsdag den 31. januar her i huset.

Det er gratis at deltage, og du kan tilmelde dig her.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen