Berlingske Business

Mascha Vang sælger sit blognetværk

pix-Mascha Vang
TV-personlighed Mascha Vang vil have mere tid til sin datter i stedet for at være direktør. Arkivfoto: Mathias Løvgreen Bojesen, Scanpix Foto:

Bloggiganten Bloggers Delight køber TV-stjernens velbesøgte blognetværk.

TV-stjernen Mascha Vangs blognetværk Blogly bliver købt af bloggiganten Bloggers Delight, efter at Blogly de seneste to år har oplevet stor vækst.

Hidtil har Blogly været ejet af en af Danmarks største bloggere, Mascha Vang, som både er direktør og ejer af blognetværket Blogly. Bloggers Delight vil bruge Blogly til at løfte sin egen position og nå ud til mange flere.

Mascha Vang etablerede i 2015 Blogly, der sammen med andre kendte bloggere har skabt et omtalt brand og en succesfuld virksomhed med månedligt tre millioner sidevisninger. Prisen for salget er ikke oplyst.

Mascha Vangs blog fortsætter

Mascha Vang vil nu i stedet rette fokus mod sin egen blog, der ligger er en selvstænddig aktivitet, men fortsat vil være en del af Blogly-netværket.

Salget af Blogly sker blandt andet i forbindelse med et ønske fra Mascha Vang om at bruge mere tid med sin 5-årig datter, Hollie Nolia. Mascha Vang har før i tiden været blogger for Bloggers Delight.

»Blogly bliver ved med at være som Blogly er. Forskellen bliver, at der vil være et nyt og større salgsteam i ryggen på bloggerne, der bedre end nogen andre kender til markedet,« siger Mascha Vang.

Bloggers Delight er glade, for at de får lov til at køre Blogly videre, og ser det som en stor tillidserklæring, at de overtager Blogly.

Christiane Schaumburg Müller

Kendte markedsfører produkter

I 2014 opkøbte Bloggers Delight et andet blognetværk Looklab, men Blogly er Danmarks hidtil største handel inden for »influencer marketing«, hvor kendte personer er med til at markedsføre forskellige produkter.

Bloggers Delight, som er startet i 2011, består nu af seks netværk om blandt andet mode, livsstil, mad, bolig og underholdning. Bloggers Delight har mere end en mio. besøgende månedligt og omsatte sidste år for 8,3 millioner kroner med et driftsresultat på 3,0 millioner kroner.

04BUSHEFNER-132220.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen