Berlingske Business

Mærsk og Vestas hædret i New York

quest
Skærmdump fra det bronzevindende Mærsk-spil »Quest for Oil«. Foto: questforoil.com

Mærsk blev i nat belønnet med en fin pris for selskabets Quest for Oil-spil i New York, hvor også en Vestas-kampagne blev belønnet. Bureauet bag Mærsk-kampagnen, FRND, jubler.

Dansk erhvervslivs kronjuvel, Mærsk, gik nye marketingveje med lanceringen af spillet Quest for Oil i juni.

I nat blev den så belønnet med bronze ved The Internationalist Award for Innovative Digital Solutions - som uddeles til nytænkende, digitale marketingkampagner - i New York.

Det skriver markedsforing.dk.

Det andet danske islæt på shortlisten, Vestas, gik fra awardshowet med en guldstatuette.

14BUSNils-Smedegaard-Ande.jpg

Ved det stort anlagte Award-show modtog Martin Hoffland og Claus Kurt Nielsen prisen på vegne af dialogbureauet FRND, konsulentvirksomheden Quartz Co og spilproducenten Serious Games Interactive.

Prisen blev vundet i kategorien »Digital Innovation - Global«. Med i det stærke opløb var bl.a. Google, Unilever og Boeing.

maersk

»Det er en stor anerkendelse, at et mindre bureau fra Silkegade i København kan levere prisvindende dialog, der rammer så præcist og skaber så gode resultater, at det kan ses helt til Times Square på Manhattan. Det beviser, at vores model og tankesæt i FRND holder hele vejen,« lyder det fra Martin Hoffland, kreativ direktør hos FRND.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen