Berlingske Business

Liverpool koster det halve af Manchester

Liverpool koster det halve af Manchester - 1
Foto:

Selvom alle tre klubber topper Premier League, er prisen for en plads på brystet af Liverpools fodboldspillere væsentligt billigere en den samme placering på stjernerne fra Manchester United og Chelsea.

Det viser en opgørelse over fodboldsponsorater, som Jyllands-Posten har foretaget. Heraf fremgår det, at den årlige pris på hovedsponsoratet for Manchester United (114 mio. kr.), Real Madrid (110 mio. kr.), Chelsea (110 mio. kr.) og Bayern München (106 mio. kr.) er højest, mens Carlsberg ”kun” betaler 58 mio. kr. for at pryde Agger, Gerrad og Torres’ spillertrøjer i Liverpool.

Carlsberg kan dog risikere at skulle betale en ekstra bonus, hvis Liverpool slutter sæsonen med så gode resultater, som meget tyder på i øjeblikket.

Kontrakten mellem Liverpool og Carlsberg løber til 2010, men sponsorchef for Carlsberg, Keld Strudahl, vil i løbet af et par måneder indlede forhandlinger om en forlængelse.

”Lige for tiden er vi selvfølgelig specielt meget tilfredse med vores sponsorat. Rent sportsligt er det sjældent gået bedre, og på det kommercielle plan er klubben blevet langt bedre til at komme os i møde. Den del af et sponsorat undervurderes ofte, men for os er den særdeles vigtig,” siger han til Jyllands-Posten.

Manchester United må til gengæld kigge sig om efter en ny sponsor, da den kriseramte forsikringskæmpe AIG har meddelt, at man stopper sit sponsorat i kølvandet på finanskrisen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen