Berlingske Business

Lisbeth Knudsen: En tv-kanal var det eneste, vi manglede

Pix_LisbethKnudsen
Overskrift
Berlingske Business får nu en ny tv-kanal i samarbejde med TV 2. Foto:
 

Med lanceringen af en ny tv-kanal i samarbejde med TV 2 når Berlingske i mål med en komplet pakke til erhvervsinteresserede brugere, forklarer koncernchef Lisbeth Knudsen.

Efter en rum tid med intense og hemmelige forhandlinger er TV 2 og Berlingske blevet enige om at gå sammen om at lancere en ny selvstændig tv-kanal for erhvervsnyheder. Den får navnet TV 2/Berlingske Business.

Og det er et vigtigt skridt for Berlingske-koncernen, der har business-stoffet som ét af sine kerneområder og har en bred dækning af erhvervsnyheder; både i avisen, på nettet, på mobilen og i det månedlige Berlingske Business-magasin.

Schrøder

»Vi har jo hele paletten, undtagen en tv-kanal i dag,« siger koncernchef Lisbeth Knudsen.

Berlingske Business laver allerede i dag en del web-tv og har i løbet af de sidste tre år samarbejdet med TV 2 om TV 2 Finans. Men med den nye tv-kanal, der samlet får omkring 20 medarbejdere, bliver der taget et stort skridt fremad, forklarer Lisbeth Knudsen.

»Det bliver en fuldstændig nyskabelse på tv-markedet; en erhvervskanal, som benytter den allernyeste streaming-teknologi og en kanal, som vi kan tilbyde både på nettet, på mobilen, på tablet, plus at den bliver til rådighed i TV2s Play-univers,« siger hun.

Den nye kanal bliver en betalingskanal, som man kan købe adgang til via TV2 Play. Men alle Berlingskes nuværende og kommende abonnenter på avisen og nettet vil få gratis adgang.

I løbet af den kommende tid skal der arbejdes med at lave program-koncepter. Men indholdet bliver en blanding af nyheder og magasin-programmer, hvor der eksempelvis bliver gået i dybden med forskellige problemstillinger, der rør sig indenfor erhvervslivet.

Forventningen er, at den nye tv-kanal vil være med til at løfte indtjeningen i Berlingske-koncernen via nye abonnenter.

»Derudover har vi selvfølgelig også en forventning om, at der er nogle annoncører, der synes, at det vil være spændende at være med i forbindelse med en ny business-kanal,« siger Lisbeth Knudsen.

Hun vil ikke sætte en konkret dato for lanceringen af den nye kanal, men siger, at de næste par måneder bliver hektiske.

 

»Dels skal vi have konceptet gjort færdigt, dels skal vi have et helt nyt ekstra tv-studie i tilknytning til Business-redaktionen her i Pilestræde hos Berlingske Medier. Så alt det skal være færdigt, men vi håber at kunne lancere den nye kanal her i løbet af foråret,« siger Lisbeth Knudsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen