Berlingske Business

Kriseramte TV 2 opjusterer - igen

Kort efter meddelelsen om økonomisk nødhjæp fra staten opjusterer TV 2 igen forventningerne til 2008, der nu ender med overskud.

TV 2 meddeler i en pressemeddelelse, at man nu forventer, at 2008 ender med et overskud på 20 mio. kr.

Opjusteringen skyldes ifølge ledelsen et bedre fjerde kvartal end ventet på reklamesiden, mens spareplanen har virket hurtigere end ventet.

TV 2 opjusterede i oktober forventningerne til et underskud på 30-60 mio. kr. i forhold til forventningerne i årsrapporten for 2007, der var et underskud på 120-140 mio. kr. De økonomiske resultater er med andre ord blevet 140-160 mio. kr. bedre, end de udmeldte forventninger i foråret.

"Det er en god nyhed, at vi nu kan opjustere forventningerne til resultatet for 2008, og at de store besparelser, som TV 2 har været igennem i løbet af året, nu udmønter sig i konkrete resultater," siger adm. direktør Merete Eldrup i pressemeddelelsen.

Hun understreger, at opjusteringen ikke ændrer ved den situation, som politikerne i den seneste tid har forsøgt at finde en løsning på. Et arbejde, der har udmøntet sig i en politisk aftale om brugerbetaling fra 2012 og mulighed for statslån indtil da.

"Det ændrer ikke på, at hovedkanalens forretningsmodel er yderst sårbar. Det understreges af, at TV 2 - som konsekvens af bl.a. finanskrisen - desværre er startet 2009 med en betydelig nedgang i reklameomsætningen," siger Merete Eldrup.

Hun har tidligere meddelt, at TV 2 venter overskud i 2009 mens 2010 bliver "nærmere nul".

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen