Berlingske Business

Krisen vokser hos New York Times

På trods af et redningsforsøg fra en af verdens rigeste mænd, er problemerne for mediekæmpen New York Times Co. langt fra ovre.

Problemerne for New York Times Co. er større end forventet, efter at verdens næstrigeste mand, den mexicanske milliardær Carlos Slim Helú, i forrige uge gav selskabet en kapitalindsprøjtning på 250 mio. dollar.

Nøgletal fra mediekæmpen, der blandt andet står bag den hæderkronede avis New York Times og International Herald Tribune, viser, at selskabet i fjerde kvartal 2008 havde fået næsten halveret sit overskud i forhold til 2007, skriver Marketwatch
. Det er blandt andet et faldende annoncesalg og udgifter i forbindelse med omlægninger, der er en klods om benet på selskabet.

Og håbet til at onlineannoncerne skulle kunne redde en del af forretning, er også manet i jorden. Indtægterne fra online faldt med tre pct.

New York Times Co. arbejder i øjeblikket hårdt på at finde en løsning på den massive gæld, der tynger selskabet. Blandt andet har et salg af dele af hovedkvarteret på Manhattan været på tale.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen