Berlingske Business

Kreditorer giver Radio 100 FM en måned

Kreditorer giver Radio 100 FM en måned - 1
Foto:

Radio 100 FM kan ikke betale sine regninger og har fået en måneds henstand af kreditorerne til jagten på nye investorer.

Som Berlingske Business kunne berette forleden, er Radio 100 FM afhængig af kreditorerne for at undgå betalingsstandsning. Nu oplyser adm. direktør Jim Recevuer, at han har fået en måned til sin jagt på nye investorer.

”Jeg har talt med kreditorer og fået henstand i en måned til at finde investorer”, siger radiodirektøren til MediaWatch, hvor han samtidig sammenligner sin virksomhed med en lotteriseddel.

Årsagen er, at Radio 100 FMs sendetilladelse til den sjette landsdækkende radiokanal udløber i 2011. En skønhedskonkurrence skal afgøre, hvorvidt man kan fortsætte med at sende på frekvensen eller man må overlade den til en anden aktør.

Derfor har Jim Receveur ved flere lejligheder opfordret politikerne til hurtigst muligt at iværksætte udbudsprocessen. Han skal dog næppe gøre sig forhåbninger om, at det sker, før at kreditorerne vil kræve deres penge.

Radio 100 FM tabte sidste år 61 mio. kr. og efter første halvår 2009 har den hollandske ejer John de Mol.

Efter et samlet tab på mere end 300 mio. kr. siden Radio 100 FM gik i luften i 2003, har han smækket kassen i. I det netop offentliggjorte regnskab for 2008 påpeger både revisorer og ledelse, at der mangler penge til den daglige drift.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen