Berlingske Business

Kongen af rock'n'roll har fået ny ejer

Elvis_Graceland_Business
Interessen for kongen af rock'n'roll lever i bedste velgående, selv om Elvis Presley ifølge de officielle forklaringer døde 16. august 1977. Foto:

Selv om det er 36 år siden, at Elvis Presley forlod bygningen, er den verdenskendte musiker stadig et eftertragtet brand.

Således har Authentic Brands Group annonceret, at det har købt rettighederne forbundet til rock and roll-ikonet fra Core Media Group. Det skriver CNN Money onsdag.

Authentic Brands, der i forvejen er indehaver af mærkerne for Marilyn Monroe og Juicy Couture, vil eje og administrere de globale rettigheder til en lang række af Elvis-fotos, album covers, filmplakater, arkiverede videooptagelser og begivenheder som »Elvis Week«.

Pix-youtube

»Vi er beærede over at kunne byde Elvis velkommen til ABGs mærkeportefølje og ser frem til at arbejde side om side med Presley-familien og holdet hos Elvis Presley Enterprise i forsøget på at øge Elvis' popularitet og supporter gruppe verden over,« lyder det fra administrerende direktør hos Authentic Brands, Jamie Salter, ifølge CNN Money.

En købspris er ikke blevet offentliggjort, og som en del af købsaftalen vil Authentic Brands komme til at administrere Graceland i et samarbejde med Joel Weinshanker, der er formand for National Entertianment Collectibles Association.

musikstreaming

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen