Berlingske Business

Kommuner har medietrænet ansatte for 2,2 millioner kroner

KL
Kommunernes Landsforenings hovedkvarter på Islands Brygge, København Foto:

Ansatte og lokalpolitikere i 42 kommuner har fået undervisning i at håndtere pressen. Prisen for undervisningen er løbet op i 2,2, millioner kroner.

2,2 millioner kroner. Så mange penge har 42 kommuner brugt på medietræning af de ansatte fra 2012 frem til i dag.

Det viser en række aktindsigter, som Jyllands-Posten har fået.

Der kan dog være undervisning i håndteringen af pressen, som kommunerne har glemt. Jyllands-Posten skriver, at der i Kommunernes Landsforening (KL), som er en af de store udbydere af medietræningen, har været undervisning for omkring 130.000 kroner, som kommunerne ikke har oplyst til avisen.

dansk byggeri

I de fleste kommuner er det byrådsmedlemmer og de øverste medlemmer, der bliver undervist af især journalister med erfaring fra TV 2 eller DR, men i Høje Taastrup Kommune er ansatte blevet trænet inden for handicapområder, ligesom Jammerbugt Kommune efter en stor stigning i antallet af asylansøgere i 2014 trænede medarbejdere i at håndtere pressen på asylområdet. Kommunen blev på det tidspunkt dagligt kontaktet af journalister, forklarer kommunen til Jyllands-Posten.

Mange danskere støtter højere boligskat

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen