Berlingske Business

Kim Larsen tjener styrtende med penge på sin musik

kim l
Kim Larsen på Jelling Musikfestival Jelling Musikfestival 2016. (Foto: Fotograf Sonny Munk Carlsen/Scanpix 2016) Foto:

Overskuddet er firdoblet for sangeren Kim Larsen. Seneste regnskaber for hans to holdingselskaber viser, at han er god for over 73 millioner kroner.

En af landets mest populære og folkekære musiker, Kim Larsen, tjener stadig styrtende med penge på sin musik.

Nye regnskaber fra Kim Larsens personlige holdingselskaber, Kim Larsen ApS og K.Larsen ApS, viser nemlig, at det går rigtig godt med indtjeningen.

Det skriver Finans.dk.

Kim Larsen ApS, der er det største af holdingselskaberne, kom ud af regnskabsåret 2016/2017 med et overskud efter skat på 9,2 mio. kr. Han udbetaler i samme ombæring 2,1 mio. kr. til sig selv i ekstraordinært udbytte.

FILM-THEPROMISE/PREMIERE

I Kim Larsens andet holdingselskab, K.Larsen ApS, hvis aktivitet består af investering i værdipapirer, var der et overskud på omkring 200.000 kr.

Kim Larsen er en af de mere velpolstrede musikere i Danmark med en samlet egenkapital i de to holdingselskaber på 73,5 mio. kr.

Kim Larsen er stadig særdeles aktiv. I år har han spillet på en række festivaler og har udgivet albummet »Øst For Vesterled«, der modtog pæne anmeldelser - ikke mindst i Berlingske, hvor musikanmelder Mads Hendrich kvitterede med fire stjerner og kaldte albummetfor vitalt og vedkommende.

I 2018 skal Kim Larsen atter på Danmarksturné og de i alt 24 koncerter er allerede udsolgt. 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen