Berlingske Business

Kendt dansk kommunikationsbureau går i opløsning

Esben Høstager
Esben Høstager, der er seniorpartner og bestyrel­sesformand i det snart opløste rådgivningsfirma Jøp, Ove & Myrthu CPH.

De fem partnere i rådgivningsfirmaet Jøp, Ove & Myrthu CPH har netop meddelt, at de, senest ved årets udgang, opløser virksomheden og fortsætter for dem selv.

I 1989 blev kommunikationsvirksomheden Jøp, Ove & Myrthu A/S etableret, som en af landets første.

I 2013 lukkede den ned, da et generationsskifte gjorde, at virksomheden blev til to uafhængige, der skulle have forskellige ejerkredse. Det ene fik base i København og navnet Jøp, Ove & Myrthu CPH P/S, den anden i Jylland med navnet Jøp, Ove & Myrthu Vest P/S. Nu har det københavnske rådgivningsfirma Jøb, Ove & Myrthu CPH valgt at droppe samarbejdet, skriver de i en pressemeddelelse.

Til BM

»Vi har drevet en både professionel, lønsom og samtidig skæg virksomhed sammen i mange år, men må i dag konstatere, at vi ser meget forskelligt på, hvordan virksomheden skal udvikle sig – og så har man jo noget at tale om. Og det gjorde vi så,« siger Esben Høstager, der er seniorpartner og bestyrel­sesformand i det snart opløste rådgivningsfirma Jøp, Ove & Myrthu CPH.

Ejerkredsen, der ud over Esben Høstager, tæller Lars Jørgensen, Niels Hovmand, Christian Lemvigh og Hanne Fast Nielsen, går nu i gang med en udramatisk forvandling af den fælles virksomhed.

Joachim Knudsen, marketingdirektør McDonald's.

»Vi glæder os over, at vi haft et godt år. Vi har styr på økonomien og penge på bogen. Derfor var beslutningen om at fortsætte hver for sig heller ikke specielt svær. Vi tror, det er bedst for alle parter – først og fremmest vores kunder – at vi nu tager dette skridt, splitter op og kører videre hver for sig,« siger Esben Høstager.

gary

Der fem partnere fortsætter med at rådgive de kunder, de hver især har haft kundeansvaret for, blot i deres egne selskaber.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen