Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Kærlig kampagne boostede salg

14BUSbusiness-132538.jpg

En popstjerne, en kærlig film og en PR-kampagne viste sig at være en effektiv cocktail, der fordoblede salgstallet for et nyt hotelkoncept fra Star Tour.

I begyndelsen af året søsatte rejseselskabet Star Tour en kampagne for Sensimar Resorts, der er rejsearrangørens hotel­koncept for par.

Det skete til tonerne af popstjernen Leona Lewis og en »kærlig« tv-reklame orkestreret af det svenske reklamebureau Forsman & Bodenfors og med danske Simon Ladefoged som instruktør.

Senere fulgte PR-kampagnen »Kærlighed ved første ferie«, hvor to deltagere blev sendt på en ugelang date på et Sensimar-hotel.

07BUSBUSINESS-123629.jpg

Efter kampagnens afslutning, kan Star Tour nu melde om fordoblede salgstal for hotelkonceptet.

Ifølge Star Tours pressechef står Sensimar Resorts nu for ti pct. af Star Tours samlede hotelsalg, mod tidligere fem pct., og det er et resultat et godt stykke over målsætningen på otte pct.

»Vi er lykkedes med at ramme de følelser, som danskerne forbinder med at holde parferie, og det har givet pote,« fortæller Nikolai Johnsen, pressechef for Star Tour.

Made in Denmark

Især PR-kampagnen har givet stor opmærksomhed i den danske dagspresse og på sociale medier, hvor budskabet er nået ud til 1,4 mio. danskere, delt mere end 500 gange og gav mere end 1.400 ansøgninger. Og det er vel at mærke uden et annoncebudget i ryggen.

De to deltagere i »Kærlighed ved første ferie« dokumenterede hver dag, hvordan parforholdet skred fremad. Og selv om personerne ikke fandt kærligheden i hinanden, lod det til, at glæden ved at være på luksuriøs parferie skinnede igennem til de mange følgere på Star Tours sociale kanaler.

SWEDEN-TRANSPORT/

Samlet forventer Star Tours pressechef, at man i fremtiden vil se endnu mere til denne type af eksperimenterende PR-kampagner, der lader feriekunderne skabe indholdet på sociale medier.

»Vi må bare erkende, at kunderne af gode grunde hellere vil høre på almindelige menneskers ferieoplevelser end vores egne rosende ord om vores hoteller. Men det er vi klar til at udnytte og har en igangværende plan for at inddrage vores kunders oplevelser mere i vores kommunikation,« slutter Nikolai Johnsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen