Berlingske Business

Just-Eat henter 90 mio. kr.

Just-Eat henter 90 mio. kr. - 1
Just-Eat-virksomheden er stiftet af Jesper Buch, der fik idéen under et ophold som trainee på den danske ambassade i Oslo i 2000 Foto:

Bestillingsselskabet Just-Eat.dk, som er et site hvor man kan finde take-away mad på nettet, skruer nu helt op for hanerne i England. (Opdateret kl. 16.49)

Online bestillingsfirmaet Just-Eat, der formidler 1 million måltider i Europa´hver måned, er nu klar til voldsom ekspansion på det engelske marked.

Gennem en finansieringsrunde har selskabet hentet 10,5 millioner britiske pund svarende til 90 millioner kroner. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

“Vores mission er, at give folk i hele verden en nem, hurtig og pålidelig måde at bestille mad online, fra deres lokale favorit restaurant," siger adm. direktør i koncernen, Klaus Nyengaard.

Selskabet, som er registreret og kontrolleres i Storbritannien, havde ifølge JP et driftsoverskud på cirka 16 millioner kroner på det danske aktiviteter i 2008.

Virksomheden er stiftet af Jesper Buch, der fik idéen under et ophold som trainee på den danske ambassade i Oslo i 2000. Han gik på nettet for at finde ud af, hvor han kunne købe en pizza, da han ikke kendte byen og dens udbud af take-away-mad. Men det gav ikke noget resultat og Jesper Buch tænkte, at der måtte være en forretningsidé i at formidle kontakt mellem sultne danskere og de mange restauranter og fast-food-steder, der leverer mad ud.

Han startede op på det værst tænkelige tidspunkt, lige efter årtusindeskiftet hvor tusinder af IT-virksomheder verden over gik ned i kølvandet på IT-boblens brist. Jesper Buch fortæller også, at han flere gange var hårdt presset af bankerne, der ikke var helt tilfredse med udsigterne for den unge iværksætter.

Men han kæmpede videre og er i dag en velhavende mand med bopæl i Sydspanien.

"Er det ikke ca. 25 mio. kr. man skal have for at kunne leve af renterne? Det mener jeg, at jeg har nu," siger han til Jyllands-Posten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen