Berlingske Business

Jubii-investorer træder frem

Jubii-investorer træder frem - 1
Peter Lundsgaard er selv blandt ejerne af det Jubii, som han er administrerende direktør for. Foto: Morten Juhl, Scanpix

Kort før jul købte administrerende direktør Peter Lundsgaard internetportalen Jubii. I ryggen havde han en række partnere, som Business.dk nu kan løfte sløret for. Skype-milliardær spøger stadig i baggrunden.

En købmand og to IT-brødre har været med til at sende internetportalen Jubii tilbage på danske hænder. Sammen med administrerende direktør Peter Lundsgaard skal de igen gøre den underskudsgivende internetportal til en succes.

Berlingske Business kunne kort før jul berette, at Peter Lundsgaard sammen med en række private danske investorer har købt Jubii af tyske Lycos.

IT-brødre med i investorgruppe

Han oplyser nu til Business.dk, at investorgruppen tæller IT-brødrene Morten og Jacob Elk, der blandt andet står bag det succesfulde site 123Hjemmeside, hvor danskerne kan få hjælp til at bygge deres egen hjemmeside. De to brødre ejer tilsammen 25 procent af aktierne i Jubii - samme andel som Peter Lundsgaard selv. Også Hørsholm-købmanden Jens Jakobsen, der for nylig har solgt tre Matas-butikker, har købt en ejerandel på 25 pct.

De tre parter skal aktivt drive virksomheden, mens de sidste 25 pct. af aktierne ejes af et passivt investeringsselskab med en række investorer, som Peter Lundsgaard ikke vil oplyse.

»Vi er tre aktive partnere, der er fuldstændigt uafhængige af strategiske interesser i firmaet. Det er en fantastisk situation for mig. Jeg kunne ikke have ønsket mig det bedre,« siger Peter Lundsgaard.

Afviser ikke, at Janus Friis er med

Han vil ikke afvise, at der er hold i spekulationerne om, at Skype-milliardæren og Jubii-chefens personlige ven, Janus Friis, har investeret i selskabet bag den sidste fjerdedel af aktierne.

»Det kan jeg ikke udelukke. Vi har en klar aftale om ikke at oplyse, hvem der har investeret i de sidste 25 procent,« siger Peter Lundsgaard.

Han vil dog godt afvise, at den danske internetkæmpe Freeway med Morten Wagner i spidsen har skudt penge i foretagendet.

»Vi har ikke nogen danske, strategiske investorer,« siger Peter Lundsgaard.

Mediechefer tager fejl

Han kunne mellem jul og nytår læse i Berlingske Tidende, at cheferne for en række af landets største mediehuse ikke tror på, at han kan indfri ambitionerne om at gøre Jubii til en overskudsforretning allerede i 2009.

»Det kan jeg da godt forstå, at de vurderer. De kender jo ikke vores planer men kun det, de har læst i pressen. Det er vores opgave at bevise, at de tager fejl,« siger Peter Lundsgaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen