Berlingske Business

JP/Politikens Hus løfter bundlinjen

billede
JP/Politikens Hus på Rådhuspladsen i København. Foto:

Trods et faldende driftsresultat er der alligevel fremgang på bundlinjen hos JP/Politikens Hus, der blandt andet står bag aviserne Jyllands-Posten, Politiken og Ekstra Bladet.

Godt nok oplever JP/Politikens Hus fortsat et fald i antallet af abonnenter, men faldet er stabiliseret, og med en fastholdelse af den samlede reklameomsætning og en fremgang i den digitale omsætning opnår mediehuset alligevel et resultat efter skat for 2014, der overgår resultatet fra 2013.

Resultatet efter skat lander på 173 mio. kr. for 2014 mod 162 mio. kr. i 2013, selvom driftsresultatet er faldet fra 268 mio. kr. i 2013 til 258 mio. kr. i 2014. Det oplyser JP/Politikens Hus i en regnskabsmeddelelse. Selve årsrapporten, der indeholder flere detaljer, offentliggøres først senere på foråret.

I regnskabsmeddelelsen oplyser mediehuset, at aviserne Ekstra Bladet, Morgenavisen Jyllands-Posten og Politiken har fastholdt en høj indtjening i de trykte udgivelser i 2014 og har samtidig formået at øge brugerbetalingen for det digitale indhold. På under to år har de tre dagblade passeret samlet 50.000 betalende digitale abonnenter.

JP/Politikens Hus skriver videre, at i resultatet indgår nye investeringer i eksisterende digitale udgivelser samt omkostningerne til etableringen af det digitale erhvervsmedie Finans.dk.

Samlet når JP/Politikens Hus omkring tre mio. danskere om ugen, svarende til en dækning på 60 pct. af den danske befolkning over 12 år.

pix-Wimp

GulogGratis

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen