Berlingske Business

Investorerne vender tommeltotten op for Facebook

US-IT-LIFESTYLE-EARNINGS-FACEBOOK-FILES
Foto:

Markedet liker Facebook-aktien. Så meget, at aktien i det social netværk steg med 5 pct. i starten af dagens aktiehandel i New York, og selskabets markedsværdi satte rekord.

Det skriver Financial Times.

Aktiemedgangen kommer, efter at Facebook har fremlagt sit regnskab for tredje kvartal, hvor selskabets omsætning overgik analytikernes estimater.

Salget steg med 40,5 pct. i tredje kvartal sammenlignet med tilsvarende kvartal sidste år, og Facebook leverede dermed de tiende kvartalsoverskud i træk som følge af, at verdens største sociale medie har skærpet sine mobile reklameaktiviteter.

pix-Facebook-mobil

Samtidig endte antallet af månedlige brugere på 1,55 mia. i september. Til sammenligning var det 1,49 mia. i juli. Men vigtigere endnu steg den månedlige aktivitet fra brugere af smartphones med 23 pct. sammenlignet med samme periode i 2014.

Regnskabet har fået investorerne til at købe op i aktien efter Wall Streets åbning, og selskabets markedsværdi er med torsdagens handel kommet op over 300 mia. dollar for første gang.

Facebook-aktien hæves med 4,8 pct. til 108,89 pct. sidst på eftermiddagen dansk tid.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen