Berlingske Business

Information har fundet ny chefredaktør

Rune Lykkeberg
Rune Lykkeberg er ny chefredaktør på Information. Foto:

Ny chefredaktør på Information er et kendt ansigt på avisen. Lykkeberg vender hjem efter tre år på Politiken.

Tre år som Politikens kulturredaktør blev det til for Rune Lykkeberg, der nu vender tilbage til avisen Information som ny ansvarshavende chefredaktør.

Information har stået uden chefredaktør, siden avisens tidligere chefredaktør Christian Jensen fuldførte sit skifte og mandag tiltrådte som chefredaktør på Politiken.

Aaa

Og nu går byttehandlen altså den anden vej.

- Vi glæder os til at få en markant meningsdanner og original analytiker i chefredaktørstolen.

- Runes særlige evne til at fortolke forandringer i Danmark og verden passer perfekt til Informations ambition om at udfordre og engagere læserne og samfundet, siger bestyrelsesformand Lasse Bolander i en pressemeddelelse fra Informations bestyrelse.

42-årige Rune Lykkeberg har tidligere været tilknyttet månedsbladet Press, inden han blev kulturjournalist og siden redaktionschef for kultur og weekend ved Dagbladet Information frem til 2013.

Selv mener han, at netop de tre år væk fra Information på Politiken har modnet ham til opgaven som chefredaktør.

- Jeg er vokset op med Information og er dannet af Information. Og jeg har ofte overvejet, om jeg en dag ville blive klar til at blive chefredaktør på avisen. Nu har jeg været væk i tre år, avisen står utroligt stærkt, og jeg er blevet klar til at være med til at føre den videre.

- For Information er ikke bare en avis, det er også en bevægelse. En modstandsbevægelse. Vi skal gå forrest, vi skal gå vores egen vej, og det bliver der brug for. Information er og bliver en progressiv bevægelse, siger Rune Lykkeberg i pressemeddelelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen