Berlingske Business

IKEA: Nu med parterapi

RUSSIA ECONOMY MARKETS
Foto:

En af de mere fjerne IKEA-afdelinger - set med vestlige øjne - har sammen med sit reklamebureau BBH gennem det senest års tid beriget verden med et par finurlige reklamer. Her er en til.

IKEA er på verdensplan en af de rigtig tunge annoncører, og en del af den svenske møbelgigants reklamer har det med at vække opsigt.

Det skriver markedsforing.dk

Forleden hyldede virksomheden fx. bademåtter og toiletbørster i en reklamefilm fra det svenske bureau Forsmann & Bodenfors - i øvrigt under instruktørmæssig ledelse af danske Joachim Back.

MMM-prisen

Men en af de afdelinger der nok har gjort sig mest bemærket for skæve reklameindslag, er IKEA Singapore.

Fx var det IKEA Singapore, der i september sidste år offentliggjorde en lille reklamefilm, der endte med at tage hele verden med storm.

Filmen - ”Experience the Power of a BookBook” - præsenterede på underfundig vis det trykte IKEA-katalog som en tablet.

Du kan se eller gense den under artiklen.

RUSSIA ECONOMY MARKETS

Det var også IKEA-Singapore og reklamebureauet BBH, der i oktober sidste år blev kendt for en reklame, der var lavet som en gyser-parodi på en berømt scene i Stephen King- Stanley Kubrick-klassikeren ”The Shining”.

Og nu er møbel-giganten og BBH klar med endnu en finurlig reklamefilm.

Personen, der optræder som fortæller, er den samme som i BookBook-filmen - her har han dog titlen ”Shelf Help Guru” og hedder Fille Güte...

Filmen tager os i bogstaveligste forstand med i soveværelset og lover at ”forbedre vores privatliv”.

USA IKEA MINIMUM WAGE

Se videoerne her:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen