
En af de mere fjerne IKEA-afdelinger - set med vestlige øjne - har sammen med sit reklamebureau BBH gennem det senest års tid beriget verden med et par finurlige reklamer. Her er en til.
IKEA er på verdensplan en af de rigtig tunge annoncører, og en del af den svenske møbelgigants reklamer har det med at vække opsigt.
Det skriver markedsforing.dk
Forleden hyldede virksomheden fx. bademåtter og toiletbørster i en reklamefilm fra det svenske bureau Forsmann & Bodenfors - i øvrigt under instruktørmæssig ledelse af danske Joachim Back.
Men en af de afdelinger der nok har gjort sig mest bemærket for skæve reklameindslag, er IKEA Singapore.
Fx var det IKEA Singapore, der i september sidste år offentliggjorde en lille reklamefilm, der endte med at tage hele verden med storm.
Filmen - ”Experience the Power of a BookBook” - præsenterede på underfundig vis det trykte IKEA-katalog som en tablet.
Du kan se eller gense den under artiklen.
Det var også IKEA-Singapore og reklamebureauet BBH, der i oktober sidste år blev kendt for en reklame, der var lavet som en gyser-parodi på en berømt scene i Stephen King- Stanley Kubrick-klassikeren ”The Shining”.
Og nu er møbel-giganten og BBH klar med endnu en finurlig reklamefilm.
Personen, der optræder som fortæller, er den samme som i BookBook-filmen - her har han dog titlen ”Shelf Help Guru” og hedder Fille Güte...
Filmen tager os i bogstaveligste forstand med i soveværelset og lover at ”forbedre vores privatliv”.
Se videoerne her:
Kære læser
Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.
Med venlig hilsen
Redaktionen