Berlingske Business
11:08Finanstilsynet giver påbud til spansk storbank

Hvad er en dåse Red Bull værd?

USA/
Content-mesteren Red Bull sendte fornylig 165 unge teams rundt i Europa med dåser med energidrik som eneste valuta. Tre danske hold var med - læs her om deres byttehandler, der bl.a. inkluderer fest hos en tunesisk rapper. Pris: 6 dåser. Foto:

Content-mesteren Red Bull sendte fornylig 165 unge teams rundt i Europa med dåser med energidrik som eneste valuta. Tre danske hold var med - læs her om deres byttehandler, der bl.a. inkluderer fest hos en tunesisk rapper. Pris: 6 dåser.

Der er (næsten) ingen grænser for, hvad man kan få for et par dåser Red Bull, hvis man har handelsevnerne i orden.

Det er i hvert fald den erfaring, 165 teams af unge fra hele verden har gjort sig, efter at de i sidste uge rejste rundt i Europa på kryds og tværs for som de første at nå målstregen i Paris.

Konkurrencen og eventen med den meget passende titel Can You Make It, var naturligvis søsat af content-kongen over dem alle: Red Bull, som med indsatsen sikrede sig over 3,7 mio. Facebook-posts, likes og kommentarer om eventen. Det skriver Markedsføring.dk.

Energidrik

De unge teams blev af sted fra fire europæiske start-byer - Firenze, Berlin, Edinburgh og Prag - udstyret med 24 dåser Red Bull som eneste valuta til turen. Herfra skulle de skabe deres egen vej til målbyen, Paris, ved at besøge check-points i forskellige europæiske byer, gennemføre opgaver for at få flere dåser - og dele fotos og videoer på sociale medier.

Og hvad fik de så ud af deres byttehandler, de unge? Ikke så lidt, faktisk. Her er et par eksempler.

Luksushotel og VIP-billetter

Tag nu fx Team Hustle fra Serbien: De sikrede sig, hvad der for mange fodboldfans må betragtes som den helt store drøm. Tre VIP billetter til Manchester City - PSG på Etihad stadium i Manchester. For bare to dåser Red Bull. Med en hjemmesejr og avancement til semifinalen for Manchester City har den oplevelse helt sikkert været guld værd.

pix-Bredbånd

Eller det canadiske hold Team JakPak, der fik overbevist ejeren på et luksushotel i Leipzig om, at de fortjente en overnatning i en af hotellets bedste suiter for otte dåser Red Bull. Og som om det ikke var nok, betalte hotellet også for deres togbilletter til det næste checkpoint. Ka-ching.

Og så var der dem, der fandt ud af at samarbejde med rivalerne: De tre hold Charlies Angels, Two and a Half Girlz og Paddys in Paris slog sig sammen i Barcelona og sikrede sig en 9-personers van, så de sammen kunne transportere sig til næste checkpoint i Zaragoza. 24 timers billeje: 12 dåser Red Bull.

Andre handler på listen gav flybilletter, skydiving, paragliding, snowboading og meget mere, og også de tre danske hold nåede i mål med fantastiske oplevelser i bagagen. Det skriver Markedsføring.dk.

Her er deres beretninger - i den korte version.

#NORAGRATS, bestående af Rebekka Nørum, Ida Abildstrup og Sigrid Bremer fra Aarhus Universitet, fortæller:

- Bedste handel: Det var uden tvivl da vi byttede 6 dåser for overnatning og fest i Paris hos den selvproklamerede tunesiske rapper, Lil K!

trompetpiger

- Største udfordring: Vi havde på andendagen planlagt at sove i den italienske by Verona, men der var grundet flygtningesituationen rigtig meget politi og generelt presset stemning. Vi skyndte os derfor på et tog som kørte op i de Italienske Alper, hvor vi endte med at sove i telt på en mørk kirkegård. mens stormen ruskede vildt i teltdugen.

- Største oplevelse: Generelt var det en fantastisk oplevelse hver gang en byttehandel lykkedes! Specielt husker vi, da vi i München netop var stået af toget og gik ind på det første madsted for at bytte nogle Red Bull for mad. Her kommer der straks en fremmed dame over og tilbyder, at vi kunne sove hos hende!

Team Granite Knights, bestående af Nikolaj Maegaard Dam, Mathias Kure og Emil-Sebastian Juul-Pedersen fra Aalborg Universitet, fortæller:

- Bedste handel: Den bedste byttehandel var uden tvivl de 6 Red Bull vi gav for en overnatning på et trestjernet hotel i Chamonix i Frankrig.

grøn kaffe

- Største udfordring: Vi startede rejsen med at tage til et checkpoint i Rom, der gav mange point. Det skulle dog vise sig, at Rom hurtigt blev døbt ”den Italienske grav”, for vi havde virkelig svært ved at komme væk fra Rom igen.

- Største oplevelse: Helt sikkert Chamonix i Frankrig. Fantastisk by med udsigt til Mont Blanc!

Team Who But us?, bestående af de tre udvekslingsstuderende Gioia Arieti, Dita Kaudzite og Aitor Arruti fra Aarhus Universitet, fortæller:

- Bedste handel: Vi byttede tre dåser for at få et lift fra Lauterbrunnen i Schweiz hele vejen til Belgien. Chaufføren var stuntman og grillede mad til os!

- Værste byttehandel: Vi byttede 24 dåser for 3 sandwiches og en øl...

- Største udfordring: At komme væk fra Firenze! Italienere er bare ikke særlig venligt stemte over for blaffere selvom en af os endda kan snakke italiensk.

- Største oplevelse: Lauterbrunnen - uden tvivl. Det var så smukt, og folk var så venlige mod os.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen