Berlingske Business

Husproducent satser på Facebook

01BUSBUSINESS-140903.jpg
Scene fra en optagelse til Kalmar-Huses nye reklamefilm, som udelukkende kan opleves på Facebook. Foto: PR

Kalmar-Huse er i luften med en kampagnefilm, der udelukkende distribueres på Facebook. Et bevidst valg hos husfirmaet, der ønsker en tæt dialog med målgruppen.

Kalmar-Huse, der siden etableringen i 1968 har sat flere end 11.000 fritidshuse, helårshuse og kolonihavehuse op landet over, gik den 16. februar i luften med en ny kampagnefilm, »Gaven«.

01BUSBUSINESS-140829.jpg

Den skal du dog ikke forvente at finde i eksempelvis reklameblokken på TV, da Facebook er valgt som eneste distribueringskanal. Det er langtfra en tilfældighed, da dialogen med Kalmar-Huses følgere er sat i højsædet i forbindelse med kampagnefilmen.

»Når man som Kalmar-Huse har en klar målsætning med kampagnen, så er Facebook et fantastisk medie med masser af potentiale og muligheder, siger Facebook-annonceringsspecialist David Lorentzen fra David Lorentzen ApS.

»I modsætning til f.eks. et TV-spot, så er det på Facebook muligt at justere og tilpasse indholdet løbende og dermed skabe det indhold, der genererer de bedste resultater. Både når det gælder konverteringer og interaktion med brugerne,« fortsætter han.

Morten Suhr Hansen
LÆS MERE : Abonnement 3.0

Den tredje alder

»Gaven« stiller skarpt på den tredje alder og den følelse, der kan opstå, når børnene forlader reden, og arbejdslivet går på hæld. Budskabet er, at den tredje alder er en mulighed, og den nye film fra Kalmar-Huse forsøger at tale det nye livsafsnit op.

»Det er nu, man har muligheden for at tage livet op til revision og fylde det med alt det, der gør én glad. Og hos Kalmar-Huse vil vi gerne bidrage med det hus, der kan rumme alt det – og meget mere,« lyder det fra Hans Martin Jessen, der er adm. direktør hos Kalmar-Huse.

Han bakkes op af psykolog og filminstruktør Jesper Koch.

»Omdrejningspunktet for mange i den tredje alder er, at vi træder ind i en ny fase af livet. En fase, hvor vi skal give slip på de roller, vi hidtil har identificeret os med. Arbejdslivet og børnene har fyldt meget indtil nu og udgjort kernen af vores personlige identitet – men nu skal der tænkes nye tanker og skabes en ny og anden tilværelse,« siger han.

23BUSMedia-reklame-143809.jpg

Der har ikke været et bureau involveret i kampagnen, der er udviklet af en stribe fagfolk. Førnævnte Jesper Koch har forfattet manus til filmen, som han også har instrueret, mens ISOfilm har produceret. Hans Tosti, specialist på sociale medier, har også hjulpet til, og det samme har Heidi Kodal fra Kodal Kommunikation, som har været kampagnens centrale koordinator.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen