Berlingske Business

Højere licens og TV2-brugerbetaling på vej

Højere licens og TV2-brugerbetaling på vej - 1
Flere partier vil have hævet licensen på DR, til gengæld for at andre partier så får indført at der fremover skal være brugerbetaling på TV2. Foto:

Brugerbetaling for TV2 og højere DR-licens. Det forhandler politikerne nu om. "Det handler jo om public tv", lyder det fra De Radikale.

Danske tv-seere skal for alvor til lommerne i fremtiden. Meget tyder på, at det både bliver dyrere at se DR og TV2.

Mens regeringen i forbindelse med forhandlingerne om en redningsplan for TV2 således går efter brugerbetaling for TV2, arbejder flere partier på den anden fløj på at hæve licensen på DR. En licensforhøjelse skulle således være deres pris for at sluge brugerbetaling for TV2.

Den radikale medieordfører, Jørgen Poulsen, bekræfter, at flere licenskroner til DR er med inde i forhandlingerne om en redningsplan for TV2.

"Der findes jo en række veje at gå. Det, der er inde i billedet, er en pristalsregulering af licensen. Og selvfølgelig er forhandlingerne om TV2 også koblet sammen med DR's situation. Det handler jo om public tv, og der er utrolig mange delelementer i spil - blandt andet licens og betaling," siger han til Ritzau.

Ordførerne i medieforligskredsen mødes torsdag og fredag for - efter planen - at lægge sidste hånd på en økonomisk redningsplan for TV2.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen