Berlingske Business
07:17USAs offentlige sektor er stadig lukket

Her er Van Dammes afløser

NPSCANIA-VOLKSWAGEN/
Foto:

Volvo Trucks er i luften med en ny video i Test Series. Denne gang er det ikke muskelbøffen Jean-Claude Van Damme, der er blikfang, men 4-årige Sophie. Forsman & Bodenfors står atter en gang bag. Se med her.

En af de mest prisbelønnede kampagner de seneste år har været Volvo Trucks ”The Epic Split” med Jean-Claude Van Damme i den altoverskyggende hovedrolle, og nu er der sendt en ny video, ”Look who’s driving”, på gaden i samme serie.

Det er endnu en gang det svenske bureau Forsman & Bodenfors, der står bag, mens Be On Nordics hjælper til med seedningen.

I den nye video får fire år gamle Sophie lov at radiostyre en 18 ton tung Volvo FMX rundt på en byggeplads ved hjælp af en fjernbetjening. Skriver Markedsføring.dk.

Mog

Hård behandling

Hun udsætter lastvognen for nogle hårde manøvreringer, blandt andet kører hun den gennem en tyk murstensmur og op ad en stejl, blød bakke, hvor den ruller 360 grader rundt hele vejen ned.

I løbet af året har lastvognen fået adskillige nye funktioner såsom Automatic Traction Control – et firhjulstræk, der aktiveres automatisk, når der er behov for det.

Med "Look who’s driving" vil Volvo Trucks vise, hvor meget lastvognen kan klare.

- For at vise, hvad lastvognen kan, ville vi give den en sand udfordring. Og kan man finde en mere dumdristig testchauffør end en 4-årig? spørger Ricard Fritz, vicedirektør hos Volvo Trucks.

Development and growth

En hamster har også prøvet

Det er ikke første gang, Volvo Trucks har brugt en usædvanlig chauffør til at vise, hvad lastvognene kan præstere.

I YouTube-hittet "The Hamster Stunt" fra 2014 – del 3 i Volvo Trucks' serie af livetest – var det en hamster, der kørte en Volvo FMX.

"Look who’s driving" er den syvende test i Volvo Trucks’ serie af livetests, der starter med "The Ballerina Stunt" lanceret i 2012. Tidligere tests omfatter også virale succeser som ”The Hook”, ”The Hamster Stunt” og ”The Epic Split”.

Serien af livetests er blevet set mere end 100 millioner gange på YouTube og delt otte millioner gange online.

Se den nye ”Live Test” herunder, efterfulgt af en, der viser, hvordan Volvo lastbilen klarer den hårde behandling. Skriver Markedsføring.dk.

Credits

Senior Account Director: Olle Victorin, Forsman & Bodenfors

Account Director: Cilla Pegelow

Account Manager: Anneli Kjellander, Britta Malmberg

Art Director: Sophia Lindholm, Kim Cramer, Anders Eklind

Copywriter: Björn Engström

Writer: Douglas Reid

Designer: Jerry Wass

Planner: Tobias Nordström

Agency Producer, Film: Alexander Blidner

Agency Producer, Digital: Peter Gaudiano

Production company: NEW LAND

Producer: Sophie Tamm Christensen

Executive Producer: Erik Torell

Postproduction: SWISS

Stills Photographer: Robin Aron Olsson

Media agency: BeOn

Director: Megaforce, Charles Brisgand & Leo Berne

Music: Cobrastyle, Teddybears

Editor: Nicolas Larrouquere

Sound: Kouz Production

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen