Berlingske Business
17:07Genmab blev den store taber i dag igen

Her er Nordeas nye logo

nordea logo ny

Nordea har givet brandet en ansigtsløftning med en ny visuel identitet. Det betyder bl.a. et farvel til de karakteristiske Nordea-sejl i logoet. Bureauet Bold har hjulpet til.

Den nordiske storbank Nordea har det seneste halvandet års tid arbejdet på en ny visuel identitet, der skal være mere i tråd med selskabets visioner for fremtiden.

Nu er arbejdet afsluttet, og det er bl.a. ensbetydende med et farvel til det sejlbårne Nordea-logo, der blev introduceret ved årtusindeskiftet, hvor en stribe store nordiske banker smeltede sammen til Nordea-koncernen. Det skriver Markedsføring.dk.

NORDEA

Udover at sejlet er væk i det nye logo, som du kan se i toppen af artiklen, så er bogstaverne, der før var en smule kompakte, blevet rettet ud og er mere runde og klare end tidligere.

Gammelt logo:

Artiklen fortsætter under billedet
nordea gammelt logo

Den nye omfatter visuelle identitet omfatter også en udvidet farvepalette, en ny typografi og et pulslignende symbol.

- Vores nye visuelle identitet afspejler, hvordan vi ønsker banken skal opfattes fremover – som en bank med en menneskelig og finansiel puls, siger Helena Andreas, leder af Group Marketing & Communications i Nordea.

Rulles langsomt ud

Indtil videre er den nye visuelle identitet ikke synlig på bankens hjemmeside, på skiltene i bankfilialerne eller for den sags skyld på brevpapiret, men det kommer, fortæller Helena Andreas til Markedsføring.dk.

Artiklen fortsætter under billedet
nordea ny

Nordeas topledelse er lodret uenige om bidragssatser

- Vi ruller vores nye visuelle identitet langsomt ud. Vi bruger den nu i Nordeas eksterne markedsføring og i visse digitale kanaler, siger hun.

- Men dette er blot første skridt mod at styrke vores brand og kæde det sammen med den dynamiske og omfattende omstilling af banken, som vi er i fuld gang med, fortsætter Helena Andreas.

30BUSsparegris-145612.jpg

En omstilling, der hænger tæt sammen med storbankens forretningsstrategi, som bl.a. skal klæde Nordea bedre på til de nye teknologiske muligheder.

- Udover at den nye identitet rummer flere og varmere farver, så er den også skræddersyet til at kunne begå sig langt bedre i en moderne og digital virkelighed, hvor vores kunders adfærd ændrer sig med lynets hast, siger Helena Andreas.

Nordeas nye visuelle identitet er udviklet af det svenske designbureau Bold, der er en del af den nordiske bureaukonstellation The North Alliance (NoA).

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen