Berlingske Business

Her er de mest mindeværdige Super Bowl-reklamer

TOPSHOT-AMFOOT-NFL-SUPERBOWL-TIMBERLAKE
Super Bowl 52 spilles i Minnesota, og Justin Timberlake skal spille koncert i pausen. Foto:

Super Bowl, finalen i amerikansk fodbold, er verdens mest kommercielle enkeltstående sportsbegivenhed. Kampen spilles i år i Minnesota mellem New England Patriots og Philladelphia Eagles.

Mange virksomheder laver storslåede reklamer kun til Super Bowl, men det er ikke billigt at få sit logo foran de godt 100 millioner mennesker, der kommer til at se kampen. Fem millioner dollars (næsten 30 millioner kroner) koster en 30-sekunders reklameblok i 2018.

Her er nogle af de mest mindeværdige Super Bowl-reklamer gennem tiderne

 

1992: Cindy Crawford (Pepsi)

2003: Terry Tate, Office Linebacker (Reebok)

1992: Michael Jordan and Bugs Bunny (Nike) (denne reklame blev lavet fire år før filmen Space Jam)

2006: Monkey office (Career Builder)

1984: Apple (Apple)

1996: Your cheating heart (Pepsi)

1993: Larry Bird vs. Michael Jordan (McDonald's)

2012: Mans best friend (Dorritos)

2017: Budweiser

Allerede inden kampen bliver spillet i 2018, er et par af reklamerne allerede blevet lækket.

Pringles

M&M's

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen