Berlingske Business

Her er banneret du vil elske

FRANCE-ECONOMY-AGRICULTURE-FAIR
Foto:

De små farvede Post-it-sedler har i årevis reddet glemsomme hjerner fra at misse tandlægen og overse bryllupsdagen. Nu har et russisk bureau genopfundet sedlerne i en ny - omend en smule tyvagtig - digital form.

Hvis du som de fleste andre danskere surfer nyheder, går på Facebook eller leder efter en ny brødrister på nettet, har du sikkert også opdaget dem: Bannerreklamerne, der følger efter dig.

Også kaldet retargeting bannere: Banner-annoncerne for fx plæneklippere, der vises for dig igen og igen, fordi du forleden netop var på nettet for at finde oplysninger om, ja en ny plæneklipper.

pix-Shine

Mange forbrugere finder disse bannere temmelig irriterende, og ud fra den indsigt har den russiske afdeling af BBDO’s digitale bureau-gruppe Proximity genopfundet den teknologi, der ligger bag. Det skriver Markedsføring.dk.

Resultatet er et banner, der gør det muligt for brugerne at erstatte retargeting bannere med deres egen digitale Post-it-noter.

Brugeren kan med andre ord skrive fx ”Husk gave til moster Odas fødselsdag tirsdag” eller ”Hent pakke på posthuset inden kl. 17” på bannerne, og så dukker de op rundt omkring på de sites, som brugeren besøger i løbet af dagen. I stedet for de vanlige retargeting bannere.

Det er smart. Om det er moralsk og juridisk i orden er en helt anden sag. Foreløbig findes muligheden da også kun på russiske hjemmesider, men ifølge bureauet vil man forsøge at overbevise Post-it om også at indføre det i andre lande. Det skriver Markedsføring.dk.

Se film om konceptet her.

BOSNIA-BUSINESS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen