Berlingske Business
For abonnenter

Han vil gøre Manchester City til topfodboldens svar på Disney

03BUSPix-Ferran-Soriano-092.jpg
»Ingen forretningsstrategi eller marketingtrick fungerer, hvis vi ikke spiller godt fodbold … Og ingen forretningsstrategi fungerer uden fansene. Fodbold, fans og forretninger fungerer sammen.« Store ord fra Manchester Citys administrerende direktør, Ferran Soriano, i forbindelse med et interview til SportBusiness, efter at han mellem jul og nytår blev tildelt »Sport Business Award«. Foto: Satish Kumar/Reuters

Når der holdes øje med den engelske fodboldklub Manchester City, er det ikke kun træner Pep Guardiola og hans spillere, der bemærkes. Hans spanske landsmand Ferran Soriano har som klubdirektør ambitioner om at skabe fodboldverdenens svar på Disney.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen