Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

Gyldendals salg af bøger dykker

gyldendal
Foto:

Gyldendal har i sensommeren oplevet et dyk i salget, og forlaget nedjusterer nu sine forventninger til hele årets omsætning

Det børsnoterede forlag Gyldendal har problemer med salget gennem bogklubber og salget af undervisningsmaterialer til ungdomsuddannelser. Udfordringerne på disse markeder kan ikke opveje, at salget af læremidler til grundskolerne vokser.

»Omsætningen faldt i tredje kvartal lidt og er efter årets første ni måneder 542 mio. kr. mod 555 mio. kr. i samme periode i 2014,« skriver ledelsen i forlagets kvartalsrapport.

gyldendal

Koncernens resultat før skat af fortsættende aktiviteter pr. 30. september 2015 er et overskud på 29 mio. kr. mod 35 mio. kr. i 2014. Men mens salget ikke lever op til budgetterne er resultatet er som forventet.

Ledelsen forventer samlet set, at koncernen i hele 2015 vil opnå en omsætning på ca. 800 mio. kr., hvilket vil være lidt lavere end tidligere udmeldt. Men resultat før skat af de fortsættende aktiviteter forventes i 2015 fortsat at blive lidt bedre end i 2014.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen