Berlingske Business

Gyldendal oplever stigende salg til uddannelsesområdet

Gyldendal
Facaden på Gyldendals Forlag på Klareboderne 3 i København. Gyldendals Forlag er Danmarks største. Deres logo er en trane. Foto:

Forlaget Gyldendal har haft en stigning i salget i de tre første måneder af 2015, men selvom selskabet har været i stand til at forbedre indtjeningen, blev der ikke tjent penge i første kvartal.

Gyldendal opnåede i de tre første måneder af 2015 en omsætning på 174 mio. kr., hvilket var en fremgang på 4 pct. i forhold til den tilsvarende periode året før. Væksten forklares blandt andet med stigende salg til uddannelsesmarkedet, fremgår det af en periodemeddelelse fra Gyldendal.

Resultatet før skat lød i første kvartal på et underskud på 4 mio. kr., hvilket var en forbedring i forhold til 2014, hvor underskuddet i første kvartal var på minus 6 mio. kr.

Gyldendal

- Uddannelsesmarkedet har udviklet sig som forventet med en lille vækst i forhold til 2014, og omsætningen til det private marked samt fra koncernens distributionsaktiviteter ligger på samme niveau som i 2014, skriver Gyldendal i meddelelsen.

De første tre måneder af året har dog ikke givet anledning til at rokke ved Gyldendals forventninger til hele 2015. Dermed venter forlaget fortsat en omsætning og et resultat før skat på samme niveau som i 2014. Sidste år lød omsætningen på 844,9 mio. kr., mens overskuddet før skat var på 75,8 mio. kr.

Gyldendal oplyser desuden, at der ikke har været begivenheder i første kvartal, som har påvirket selskabets finansielle stilling mærkbart.

BM

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen