Berlingske Business

Gyldendal opjusterer efter driftsforbedring

bøger
Foto:

Salget holder sig nogenlunde fladt, men Gyldendal tjener flere penge på bundlinjen og opjusterer dermed forventningerne til 2013 en anelse. Det fremgår af forlagets periodemeddelelse for årets første ni måneder.

I den periode er omsætningen på 575 mio. kr. og dermed ifølge Gyldendal på samme niveau som sidste år.

Til gengæld er resultatet før skat tredoblet til 24 mio. kr. fra 8 mio. kr. i de første ni måneder af sidste år. Det er bedre end forventet, skriver Gyldendal, som samtidig opjusterer.

bogforum

Der ventes godt nok uændret en omsætning på 840 mio. kr., men resultatet før skat ventes nu at snige sig op på ca. 50 mio. kr. i 2013. Tidligere ventede selskabet et resultat før skat på 45 mio. kr.

- Det danske bogmarkeds faldende tendens gennem de senere år skønnes i 2013 at være vendt til en beskeden stigning i forhold til 2012. Koncernens udgivelsesprogrammer i efteråret til det generelle marked vurderes som lovende for årets julehandel med en række stærke titler, skriver Gyldendal, som også har haft vækst i uddannelsesforretningen og nedbragt produktionsomkostninger og eksterne udgifter.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen