Berlingske Business

Grønt lys for salg af Berlingske Media

Berlingskesolgt
Berlingske Media er langt om længe solgt til belgiske De Persgroep Publishings. Foto:

Berlingske Media er langt om længe kommet på belgiske hænder sammen med resten af Mecom, efter de hollandske konkurrencemyndigheder har godkendt handlen.

Den hollandske konkurrencemyndighed ACM har netop meddelt, at man godkender De Persgroep Publishings overtagelse af Mecom Group Plc.​ ​​Dermed er den sidste forhindring for købet ryddet af vejen, og der mangler nu blot at blive gennemført et retsmøde på fredag, som må anses for at være en formalitet.

Det var et spørgsmål om avisdistributionen i Holland, som tidligere har fået konkurrencemyndigheden til at udskyde afgørelsen, men det er der nu fundet en løsning på. Ud over Berlingske Media køber De Persgroep nemlig også Mecoms hollandske mediehus Wegener.

I Danmark drejer det sig om aviserne Berlingske, BT, Weekendavisen, Aarhus Stiftstidende samt Midtjyske Medier og en lang række digitale udgivelser og websites.

Schrøder

De Persgroep har tilbudt at fortsætte med den nuværende distributionsaftale på det hollandske marked, så man stadig distribuerer konkurrerende mediers aviser.

ACM vurderer også, at annoncørerne på det hollandske marked har tilstrækkeligt med alternativer til De Persgroeps udgivelser efter overtagelsen.
Mecom oplyser i en børsmeddelelse​, at fredag bliver sidste dag, der kan handles med Mecom aktien, og at Mecom aflistes fra London-børsen mandag.

ACMs pressemeddelelse kan læses på dette link (oversat af Google Translate)

Mecoms meddelelse om afgørelsen kan læse her.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen