Berlingske Business
BREAKINGDanske Bank køber SEB Pension

Grøn Koncert: Nu med kaffe

grøn kaffe
Merrild går sammen med Grøn koncert i et spændende partnerskab. Pressefoto: Merrild.dk

Der er sat vand over til et lidt anderledes festival-partnerskab, når Grøn Koncert i juli måned tager rundt i landet for at støtte mennesker med muskelsvind og deres familier.

Ganske vist er øl en vigtig del af festlighederne, når Tuborg og Muskelsvindfonden hvert år fyrer op under Grøn Koncert-turnéen i den danske sommer, men derfor kan der nok også være plads til en enkelt kop kaffe eller to - og helst flere.

Det er i hvert fald målet med et nyt partnerskab, som Grøn Koncert og Muskelsvindfonden har indgået med landets største kaffebrand, Merrild Kaffe.

Og ifølge Jacob Bartholin, der er Partnerskabschef for Muskelsvindfonden, er der tale om mere end et sponsorat: Forud havde Muskelsvindfonden således fået foretaget en analyse af værdifællesskabet. Det skriver Markedsføring.dk.

kaffe

- Vi arbejder for at skaffe penge til Muskelsvindfonden og for at skabe opmærksomhed om vores kommunikationsplatform  ”Plads til forskelle”, og det bruger vi kommercielle samarbejder til. Men vi passer også rigtig godt på Grøn Koncerts troværdighed ved at sikre, at der er et værdimatch i samarbejdet. Merrild er ligesom os et meget populært brand i Danmark inden for sit felt. Og vi har begge en bred appel funderet på socialt samvær og rummelighed, siger han.

Aktiviteter allerede i gang

For at skabe synlighed for Merrild, for Grøn Koncert og for Muskelsvindfonden har Merrild sat gang i en række aktiviteter frem mod koncerterne i juli måned for at skabe opmærksomhed om partnerskabet og dermed gøre støtten så stor som mulig.

Der bliver bl.a. annonceret på de sociale medier og tv, der kommer materialer i butikkerne, Merrilds kaffevogn kommer til at køre rundt i landet op til og efter koncerterne - og til selve koncerterne skal gæsterne naturligvis vide, at deres kaffekroner går ubeskåret til Muskelsvindfonden.

Peter Falk, adm. direktør for Merrild Kaffe, siger til Markedsføring.dk:

- Kaffe er i Danmark en vigtig del af kulturen til at dele særlige øjeblikke og bringe mennesker sammen. Derfor synes vi, at det er naturligt, at Merrild støtter forskellige lokale og sociale projekter. Vi tilslutter os Muskelsvindfondens synspunkt om, at vi alle bliver beriget, hvis vi værdsætter, inspirerer og tager ansvar for at udvikle mangfoldigheden i samfundet. Det er præcis det, som Grøn Koncert lykkes med, og det glæder vi os til at være en del af.

kaffebønner

Aftalen gælder fra april 2016 og oktober 2017 (to års koncerter), med mulighed for forlængelse, og Merrild støtter begivenheden på tre måder:

- Den samlede omsætning fra salg af kaffe på Grøn Koncert går til Muskelsvindfonden, hvis frivillige sammen med Merrilds medarbejdere står for salget

- Musikere og frivillige får gratis kaffe fra Merrild

- For hver pose Merrild Økologisk formalet solgt i butikkerne får Muskelsvindfonden 1 krone

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen