Berlingske Business

Gratisavis hapser TV2-chef

pix-metroxpress
Metroxpress' chefredaktør, Jonas Klud Rathje, har fået TV2 Nyhedernes digitale nyhedschef, Simon Hovmand Stilling, i chefredaktionen. Foto:

Metroxpress styrker den digitale front med ny chefredaktør i form af TV2 Nyhedernes digitale nyhedschef.

Gratisavisen Metroxpress får ny mand i chefredaktionen.

Det er den nuværende digitale nyhedschef på TV2 Nyhederne, Simon Hovmand Stilling, der fra 1. december rykker til gratisavisen for at blive chefredaktør. Han besætter den plads, som Niels Pinborg for kort tid siden forlod for at blive chefredaktør på Se og Hør.

sadf


Simon Stilling er 35 år og har inden sin tid på TV2 blandt andet været nyhedschef på Ekstra Bladet.

»Metroxpress har en unik position på det danske dagbladsmarked og har ambitioner om at komme til at spille en tilsvarende rolle på det digitale område. Samtidig er Metroxpress det brand, der har bedst fat i de unge mediebrugere i Danmark, så det er på alle måder en unik mulighed for mig at få lov til at bidrage til den positive udvikling, der allerede er i gang.« siger Simon Stilling i en pressemeddelelse. 

Ansvarshavende chefredaktør på Metroxpress, Jonas Kuld Rathje, fremhæver Stillings digitale kompetencer i pressemeddelelsen.

»Med Simon Stilling får vi en suverænt dygtig nyhedsmand, som oven i købet har meget store digitale kompetencer. Jeg er sikker på, at han kommer til at passe perfekt ind hos os, og at han er den rigtige til at hjælpe os med at nå vores ambitiøse mål på net og print,« siger han. 

metroxpress

I samme ombæring henter Metroxpress også nuværende redaktionschef på tv2.dk, Pernille Holbøll, der har en fortid på både dr.dk og som forsideredaktør på eb.dk.

Metroxpress har med mx.dk etableret et hurtigt voksende nyhedssite, og præsterede fra august sidste år til august i år en vækst på 270 procent dog fra et lavt udgangspunkt, skriver Mediawatch.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen