Berlingske Business

Google vil beskytte dig mod spoilers på tv-serier

US-IT-INTERNET-LIFESTYLE-SEX-GOOGLE-FILES
Overskrift
Foto:
 

Google har netop fået patent på et system, der automatisk renser de sociale medier for indhold, der vil afsløre handlingen i en tv-serie eller en e-bog, du er i gang med.

USA: Hvis du ikke vil vide, hvordan House of Cards eller Game of Thrones ender, før du selv er kommet til tv-seriernes sidste afsnit, eller hvis du ikke vil kende plottet i den nye, store biograffilm, må du i dag undgå sociale medier som Facebook og Twitter, hvor man risikerer at få spændingen ødelagt fra andre ivrige fans, der deler lidt for meget, lidt for hurtigt.

Google

Men det kan der snart være en løsning på vej til. It-giganten Google har nemlig fået et amerikansk patent på et system, der skal beskytte os alle sammen mod at få afsløret handlingen i film, bøger og tv-serier, skriver CNN.

Systemet registrerer, hvilket afsnit af en tv-serie, du senest har set - og hvilket kapitel i en e-bog, du er nået til. Samtidig scanner den de sociale medier for indhold, der afslører ting, som sker længere fremme i handlingen i tv-serien eller bogen. På den måde bliver du skånet for de såkaldte spoilers - og kan aktivt vælge, om du alligevel vil se indholdet.

USA-BUSINESS/

Google understreger over for CNN, at det ikke er sikkert, at systemet nogensinde bliver gjort til virkelighed, selvom patentet nu er i hus.

»Vi har patenter på en lang række ideer - nogle af dem bliver senere til rigtige produkter eller tjenester, andre gør ikke,« siger en talsmand fra Google ifølge CNN.

SWITZERLAND-LUXURY-WATCH-TAGHEUER-COMPUTER

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen