Berlingske Business

Google snupper Lars Bastholm

US-IT-COMPANY-INTERNET-FILES
Foto:

Den prisvindende danske reklamemand Lars Bastholm er blevet hyret som Global Chief Creative Officer for The Zoo, der er IT-gigantens inhouse-bureau.

Den tredobbelte Cannes Lions Grand Prix-vinder, Lars Bastholm, er blevet hyret som Global Chief Creative Officer for Googles inhouse bureau, Google Zoo, skriver Markedsføring.

Indtil midten af november havde han ellers slået sine folder som Global Chief Creative Officer hos digitalbureauet Rosetta, men Publicis-gruppens planer om at skabe en ny digital dødsstjerne gjorde det trangt i de digitale geledder, som udover Rosetta og Razorfish, også tæller digitalbureauet LBi - og tilmed Sapient Nitro, hvis Publicis opkøbsplaner går efter planen.

Men nu kalder Google så - og Lars Bastholm får hos Google Zoo det kreative ansvar for bureauets kontorer i New York, London, Paris, Singapore, Tokyo, Sydney og Sao Paulo.

- The Zoo er en afdeling af Google, som er sat i verden for at rådgive brands og bureauer, både strategisk og kreativt i at skabe bedre digitale løsninger. For mit vedkommende betyder det, at jeg kommer til at arbejde sammen med alverdens bureauer og ikke mindst nogle af de største brands i verden. Det bliver givet rigtigt spændende og udfordrende, siger Lars Bastholm og mener, at Google Zoo mest af alt vil svare til, hvis McKinsey havde en kreativ afdeling.

Lars Bastholm kommer til at referere til Torrence Boone, der er inhouse-bureauets allerøverste chef.

Udover Lars Bastholms seneste meritter hos Rosetta, har han arbejdet som Chief Creative Officer hos Cheil USA og før da var han co-founder af AKQA’s kontor i New York. Tidligere har han desuden stået i spidsen for Ogilvy Nordamerikas digitale transformation.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen