Berlingske Business

Gademusiker et hit på nettet

Gademusiker et hit på nettet - 1
Screendump fra tictacmicha.com.

En 16-årig knægt fra Usbekistan har været i heftig rotation i de danske mailbokse de forgangne uge.

Mere end 320.000 gange har en internetbruger set videoklippet, hvor Micha Albacow optræder på Strøget med sine instrumenter lavet af Tic Tac-æsker.

Den unge gademusikant spiller blandt andet på en specialbygget Tic Tac-panfløjte, og det er åbenbart noget, som brugerne gerne vil sende videre til deres venner.

Det er knap tre uger siden, at den virale reklamekampagne gik i luften. Google har allerede 60.700 links til filmen eller det tilknyttede website, hvor man kan spil og downloade ringetoner. Sitet har indtil videre haft 32.200 besøgende.

”Vi er meget glade, men også en smule overraskede over, at filmen har fået så bred opbakning, da det er første gang, vi kører en sådan kampagne. Ideen med filmen var at ramme den unge målgruppe, der hvor de er og tale deres sprog. Det synes jeg, at vi er lykkes godt med,” siger Carl Lehmann, produktchef for Tic Tac i Ferrero Scandinavia, i en pressemeddelelse.

Virksomheden oplyser, at Micha Albacow er blevet kontaktet af eventmanagers i flere forskellige lande, ligesom Cirque du Soleil vil hyre ham i 6 uger sidst på året.

”Vi har nu lavet mere end 80 cases gennem de sidste tre år, men denne her slår alle rekorder,” siger Karim Stoumann, direktør reklamebureauet bag filmen i Buzzanova, i pressemeddelelsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen