Berlingske Business

Fremgang på bundlinjen hos Bording trods lavere omsætning

Marketing
Omkostningsreduktioner og færre ansatte var medvirkende til, at Gladsaxe-virksomheden F.E. Bording, der blandt andet laver markedsføring og medierådgivning for virksomheder, havde fremgang på bundlinjen på trods af en lavere omsætning.

Omkostningsreduktioner og færre ansatte var medvirkende til, at Gladsaxe-virksomheden F.E. Bording, der blandt andet laver markedsføring og medierådgivning for virksomheder, havde fremgang på bundlinjen på trods af en lavere omsætning.

Koncernens samlede omsætning faldt i årets første kvartal til 156,8 mio. kr. mod 159,6 mio. kr. i samme periode året forinden.

Forretningsområdet medie-eksekvering oplevede et omsætningsfald på 5,1 pct. Det skyldtes blandt andet, at selskabet tabte en stor kunde i Sverige i slutningen af 2015, mens omsætningen også fortsætter med at falde i Norge.

Til gengæld er integrationen af de opkøbte danske selskaber ID Tryk og HEP Kommunikation forløbet som planlagt, og det har påvirket omsætningen positivt med 5,1 mio. kr. i kvartalet.

Hans Therp

Omsætningen i it-segmentet strøg frem med 35 pct. i kvartalet, og koncernen venter fortsat fremdrift inden for området, da ordrebøgerne er fyldte. Forretningsområdet for rådgivning og dialogmarkedsføring havde et fald i omsætningen på 16,3 pct

På bundlinjen steg driftsresultatet (EBITDA) til 11,7 mio. kr. fra 11,3 mio. kr. i første kvartal 2015.

»En lavere bruttofortjeneste blev opvejet af omkostningsreduktioner både via færre ansatte og en reduktion i øvrige omkostninger,« fremgår det af regnskabet.

Koncernens samlede resultatet efter skat blev i kvartalet 5,0 mio. kr. mod 4,4 mio. kr. i samme periode sidste år.

Bording fastholder desuden forventningerne til hele 2016 om en omsætning på cirka 630 mio. kr. og et EBITDA-overskud på omkring 55 mio. kr.

Hans Therp

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen