Berlingske Business

Fransk mediegigant afviser planer om børsnotering af Universal Music

VIVENDI-RESULTS/
Fransk mediegigant afviser planer om børsnotering af Universal Music Foto:

Mangel på konkrete forventninger for 2018 har fået aktien i den franske mediekoncern Vivendi, der blandt andet ejer verdens største musikvirksomhed, Universal Music Group, til at falde fredag.

Mediekoncernen har ikke formået at give et konkret billede af, hvad de forventer af væksten i Universal.

Det skriver Bloomberg News.

»Vivendi har indikeret, at januar har været opmuntrende for Universal, men selskabet gav ingen prognose for udviklingen i 2018.«

»2018 ser relativt svagt ud i forhold til 2017, når man kigger på udgivelser, hvor 2017's fjerde kvartal bød på albumudgivelser fra Taylor Swift, Sam Smith og U2,« siger Patrick Wellington, der er analytiker hos Morgan Stanley, til Bloomberg News.

pix-Erik Damgaard

På trods af at Vivendi ikke har formået at give konkrete forventninger for 2018, oplyser økonomidirektør Herve Philippe ifølge Bloomberg, at han er fortrøstningsfuld i forhold til 2018.

Ifølge Bloomberg News har Vivendis administrerende direktør, Arnaud de Puyfontaine, desuden udtalt, at han på nuværende tidspunkt ikke har planer om at børsnotere Universal i USA, som kilder ifølge Bloomberg News ellers tidligere har sagt.

Omsætningen i mediekoncernen steg 4,9 pct. i hele 2017 til 12,4 mia. euro. Det matchede analytikernes forventninger ifølge Bloomberg. For Universal Music var der tale om en omsætningsfremgang på 10 pct.

Vivendi-aktien falder fredag middag 6,1 pct. på børsen i Paris.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen