Berlingske Business

Foxconn vil bygge tv-fabrik for milliarder i Kina

HON-HAI-CHINA-INVESTMENT/
Arkivfoto: Grundlægger af Foxconn Technology, Terry Gou, har udtalt, at Foxconn planlægger at bygge en tv-fabrik til en værdi af 8,8 mia. dollar i Guangzhou. Foto:

Grundlægger af Foxconn Technology, Terry Gou, har udtalt, at Foxconn planlægger at bygge en tv-fabrik til en værdi af 8,8 mia. dollar i Guangzhou.

Ved annonceringen af fabrikken lovpriste Foxconn-grundlæggeren industrien i Kina, hvor selskabet blandt andet producerer Apples iPhones.

Det skriver The Wall Street Journal.

QUALCOMM-ANTITRUST/

Udtalelsen kommer som et modsvar til USA's kommende præsident, Donald Trumps, ønske om at flytte teknologifabrikker til USA. Donald Trump påtænker at indføre 45 pct. told på varer produceret i Kina, hvilket skal opfordre selskaber som Apple til at fremstille dets produkter i USA.

Terry Gou nævnte ikke Donald Trump ved navn eller forslaget om told, men slog alligevel ved sin udtalelse fast, at Foxconn planlægger at fortsætte sin produktion i Kina.

SHARP-HON HAI/

Den nye fabrik skal lave avancerede LCD-skærme med teknologi fra det japanske elektronikfirma Sharp Corp, som Foxconn købte i 2016. Fabrikken forventes at nå en årlig produktionsværdi på ca. 13,2 mia. dollar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen