Berlingske Business

Financial Times ønsker iTunes-model

Står det til den britiske avis Financial Times, skal nyheder på nettet fremover være noget man betaler for. Avisen vil indføre betalingssystem inspireret af Apple’s iTunes.

Efterhånden som krisen slår bunden ud af annoncemarkedet for flere og flere medier, vokser interessen for at opfinde betalingsløsninger, der opkræver små mikrobeløb af brugerne, når de læser nyhedsartikler på nettet.

Berlingske Tidende arbejder allerede på mikrobetaling, og i går meddelte mediekoncernen News Corp, at de inden for kort tid vil indføre betaling for udvalgt indhold på nettet.

Nu er turen så også kommet til en af verdens mest hæderkronede erhvervsaviser – britiske Financial Times. Avisen vil lade Apples iTunes tjene som eksempel for en fremtid betalingsordning for web-artikler.

Fantastisk købsoplevelse
Financial Times bekræfter, at de er i dialog med en række udbydere af betalingsløsninger, der gør det muligt at opkræve brugere mikrobetalinger for artikler, der ellers kun ville være tilgængelige for abonnenter.

Avisen håber, at de kan have et betalingssystem på plads i 2010, men har endnu ikke lagt sig fast på en endelig pris. Ledelsen på Financial Times siger dog, at de er ’imponerede over den fantastiske købsoplevelse det er at købe en single på iTunes'.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen