Berlingske Business

Financial Times ønsker iTunes-model

Står det til den britiske avis Financial Times, skal nyheder på nettet fremover være noget man betaler for. Avisen vil indføre betalingssystem inspireret af Apple’s iTunes.

Efterhånden som krisen slår bunden ud af annoncemarkedet for flere og flere medier, vokser interessen for at opfinde betalingsløsninger, der opkræver små mikrobeløb af brugerne, når de læser nyhedsartikler på nettet.

Berlingske Tidende arbejder allerede på mikrobetaling, og i går meddelte mediekoncernen News Corp, at de inden for kort tid vil indføre betaling for udvalgt indhold på nettet.

Nu er turen så også kommet til en af verdens mest hæderkronede erhvervsaviser – britiske Financial Times. Avisen vil lade Apples iTunes tjene som eksempel for en fremtid betalingsordning for web-artikler.

Fantastisk købsoplevelse
Financial Times bekræfter, at de er i dialog med en række udbydere af betalingsløsninger, der gør det muligt at opkræve brugere mikrobetalinger for artikler, der ellers kun ville være tilgængelige for abonnenter.

Avisen håber, at de kan have et betalingssystem på plads i 2010, men har endnu ikke lagt sig fast på en endelig pris. Ledelsen på Financial Times siger dog, at de er ’imponerede over den fantastiske købsoplevelse det er at købe en single på iTunes'.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen